اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز بزرگداشت معلم

معلمان نمونه هرمزگان تجلیل شدند

همزمان با سالروز بزرگداشت معلم، بیست‌و‌نهمین یادواره مقام معلم با حضور استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، و جمعی از مسئولان برگزار و معلمان نمونه کشوری و استانی تجلیل شدند.

معلمان نمونه هرمزگان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در این آیین که ظهر امروز برگزار شد، استاندار هرمزگان با بیان اینکه جایگاه معلم بدون شک جایگاهی ارزنده و اندیشه آموز است، اظهار داشت: در شأن و جایگاه معلم همین بس که پایگاه اندیشه آموزی در جامعه است.

ابراهیم عزیزی افزود: معلم تنها کسی است که در مقابل چراهای تشنگان علم و دانایی پاسخگو است و اگر خواهان عزت، سعادت و پیشرفت در جامعه هستیم باید به آموزش و پرورش که معلم پرچمدار آن است، به عنوان یک بنیان نگاه کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از حرکت رو به رشد و دستاوردهای آموزش و پرورش استان در شاخص‌های ملی، به شعار سال اشاره کرد و بیان داشت: قطعاً رسالت معلمان در تبیین  شعار حماسه سیاسی و اقتصادی رسالتی بس عظیم است که باید نقش خود را در این مهم ایفا نمایند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس نیز در ادامه با اشاره به ایام ولادت حضرت زهرا (س)، آن بانوی بزرگ اسلام را مجموعه‌ای عظیم از الگوها دانست و تأکید کرد: شخصیت فاطمه زهرا (س) را نباید در فقط در مقوله حجاب خلاصه کرد.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی افزود: معلمان با بهره‌گیری از سیره بانوی بزرگ اسلام باید بکوشند نسلی را تربیت کنند که شخصیت جامع فاطمه زهرا (س) را به درستی به نسل آینده‌ساز جامعه بشناساند، چراکه این مهم سعادت جامعه را تضمین خواهد کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش پرورش نیز با تأکید براینکه تحقق جامعه کارآمد درگرو دارابودن نظام آموزش و پرورش کارآمد است، اظهار داشت: معلم در مقوله اخلاق گل سرسبد هدایت جامعه است و بدون داشتن آموزش و پرورش پویا و کارآمد نمی‌توان به سرآمدی اخلاق که زیربنای رشد و تعالی جامعه است، دست یافت.

فرشته حشمتیان افزود: معلمان در این مسیر باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشند که تمام اهداف آموزشی و تربیتی در راستای رشد فضائل اخلاقی و نقطه کمال یعنی جلب رضایت الهی باشد.

وی با اشاره به تأکید مقام عالی وزارت مبنی بر حرکت به سمت معلم‌پژوهی، خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین با نگاهی جامع، محور اصلی مأموریت معلمان را تحقیق، پژوهش و برنامه‌ریزی دانسته است که همه باید تلاش کنیم در چارچوب این سند در راستای نیل به اهداف کلان آموزش و پرورش کشور حرکت کنیم.

انتهای پیام/88007/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول