اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان شهرستانی صورت گرفت

غبارروبی گلزار شهدای لنده در هفته عقیدتی سیاسی سپاه و روز معلم

در هفته عقیدتی سیاسی سپاه، گلزار شهدای لنده با حضور مسئولان شهرستانی غبارروبی شد.

غبارروبی گلزار شهدای لنده در هفته عقیدتی سیاسی سپاه و روز معلم

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، صبح امروز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و گرامیداشت هفته معلم با حضور امام جمعه موقت و مسئولان شهرستانی، گلزار شهدای لنده غبارروبی و عطرافشانی شد.

سرهنگ خداکرم مرادی در این مراسم معنوی با تبریک هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم و تسلیت شهادت شهید مطهری اظهار کرد: واژه شهید دو معنی دارد؛ یکی اینکه شهید کسی است که پس از شهادت فرشتگان بر بالینش حاضر می‌شوند و دیگر اینکه روح شهید پس از شهادت به محضر پروردگار عالم مشرف می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه لنده با اشاره به ویژگی‌های شهید گفت: به کسی شهید گفته می‌شود که مرگ او آگاهانه و خالصانه بوده و درصدد یاری حق باشد.

وی با اشاره به جایگاه شهادت در نزد شیعه تصریح کرد: در بیان جایگاه شهادت در نزد شیعه همین بس که در فرهنگ تشیع که معلمان بزرگ الهی که همان اهل بیت (ع) هستند، هیچ کدام به طور طبیعی از دنیا نرفته‌اند، بلکه همه آن‌ها با شمشیر یا مسمومیت به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: برگزاری این مراسم‌ها و گرامیداشت مقام شامخ شهدا، تجلیل از صبر، استقامت و ایستادگی خانواده شهدا بوده و به ترویج ارزش‌های نظام و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌انجامد.

جانشین فرماندهی سپاه لنده در ادامه پیرامون شخصیت شهید مطهری افزود: این شخصیت دینی و مذهبی در نزد متفکران عالم جایگاه والایی داشته و شخصیت منحصر به فردی دارد.

مرادی به سخن امام خمینی پیرامون شهید مطهری اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره)، شهید مطهری را حاصل عمر و پاره تن خود می‌دانستند.

انتهای پیام/82013/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول