اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کارگر صورت گرفت

برگزاری همایش خانوادگی‌ ورزش‌ کارگری در کرمان

به مناسبت هفته کارگر همایش خانوادگی‌ ورزش‌ کارگری ‌در مجموعه ورزشی کارگران استان کرمان برگزار شد‌.

برگزاری همایش خانوادگی‌ ورزش‌ کارگری در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همایش خانوادگی‌ ورزش‌ کارگری صبح امروز به مناسبت هفته کار و کارگر و بسیج کارگری در مجموعه ورزشی کارگران استان کرمان برگزار شد‌.

مدیر‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش را ‌ترغیب و تشویق کارگران و اقشار مختلف جامعه کارگری به منظور مشارکت آنان در فعالیت‌های ورزشی اعلام کرد.

حسن رحمانی بیان داشت: هدف اداره کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در بخش ورزش کارگران، ترویج فعالیت‌های ورزشی منظم، اصولی و قانونمند‌، توسعه و ترویج رشته‌های مجاز ورزشی کارگری در واحدهای تولیدی‌، احیا‌ و اشاعه خصلت‌های جوان‌مردی و فرهنگ اسلامی در میان جامعه کارگری‌، توسعه و تعمیم ورزش‌های همگانی به منظور بالا بردن قابلیت‌های جسمانی و ارتقای سطح کمی و کیفی ورزش کارگران بر اساس اصول و شیوه‌های علمی ورزش آماتوری است.

وی ایجاد زمینه‌های مناسب برای کشف‌، رشد و پرورش استعدادهای ورزشی کارگران و دست‌اندرکاران حوزه تولید‌، توسعه و همگانی کردن ورزش در میان اقشار مختلف جامعه کارگری به منظور ارتقای سطح سلامت عمومی و افزایش بهره‌وری کارگران در واحدهای تولیدی ‌را از دیگر اهداف مجموعه ورزشی کارگران استان بر‌شمرد.

رحمانی گفت‌: تعمیم و گسترش ورزش در واحدهای صنعتی و تولیدی توانسته است به عنوان عاملی کاربردی و مؤثر در زمینه تأمین سلامت جسمانی و بهداشتی کارگران و همچنین طراوت محیط کار و در نتیجه افزایش بهره‌وری و حفظ و صیانت از نیروی کار مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجموعه ورزشی کارگران استان کرمان نیز با تاکید بر توسعه و ترویج ورزش و عمومی شدن آن در واحدهای صنعتی و تولیدی اظهار داشت: با این کار‌ ارزش‌های فرهنگی در محیط‌های کارگری ارتقا‌ یافته و آمادگی‌های ذهنی و جسمانی لازم را در تحرک و چالاکی نیروی کار برای جلوگیری از بروز هر‌گونه حوادث احتمالی حین انجام کار فراهم می‌آورد.

مسعود حسین‌نخعی عنوان کرد: اجرای ماده 154 قانون کار و تقویت جایگاه ورزش در واحدهای کارگری و ایجاد روحیه همکاری و مشارکت کارفرمایان در فراهم ساختن امکانات ورزشی در جوار کارخانجات توانسته است، مسیر حرکت این حوزه را در دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده کوتاه‌تر و امکانپذیر کند.

وی گفت‌: هم‌اکنون کارگران شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت‌ و زرند دارای سالن‌های چند منظوره ورزشی هستند و برای کارگران شهرستان‌های شهربابک، کهنوج، بم و بافت نیز سالن‌های ورزشی در دست ساخت است.

حسین‌نخعی به برگزاری بیش از 2 هزار مسابقه ورزشی طی سال گذشته بین جامعه کار و کارگری استان کرمان اشاره کرد و افزود‌: مجموعه 50 هکتاری تفریحی و رفاهی کارگران جنوب شرق کشور واقع در دهستان سیرچ نیز با 10 سوئیت مجهز آماده پذیرایی از کارگران متقاضی است.

انتهای پیام/2446/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول