اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ورزش و جوانان:

اماکن ورزشی با نرخ توافقی به فدراسیون‌ها واگذار می‌شود

معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: امسال واگذاری اماکن ورزشی به فدراسیون‌ها با نرخ توافقی در لایحه بودجه پیشنهاد شد.

اماکن ورزشی با نرخ توافقی به فدراسیون‌ها واگذار می‌شود

سید احمد رسولی‌نژاد در حاشیه سفر چهارم هیئت دولت به گیلان در ستاد ارتباطات مردمی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، اظهار کرد: در سفرهای رئیس جمهور بازدید از پروژه‌ها از جمله در بخش ورزش انجام شد.

وی با بیان اینکه در کشور بیش از سه هزار پروژه ورزشی ناتمام وجود دارد که عمر آنها به 20 سال می‌رسد، گفت: اخیرأ جلساتی را با فراکسیون ورزش مجلس در این زمینه برگزار کردیم.

معاون حقوقی امور مجلس وزارت ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: در این جلسات موضوع سه هزار پروژه ورزشی بررسی و معادل این پروژه‌ها توسط نمایندگان دوره نهم پیشنهاد شد.

وی اضافه کرد: به منظور کمک به هیئت‌های ورزشی و فدراسیون‌ها برای سال جدید، بیش از 5 هزار و 500 میلیارد تومان پیشنهاد شد.

رسولی‌نژاد با تصریح بر اینکه این روزها کمیسیون تلفیق مجلس وارد بحث بودجه شد، افزود: توقع جامعه ورزش و جوانان حمایت عملی مجلس است.

وی حمایت مجلس نهم از جامعه ورزش و جوانان را خوب توصیف کرد و یادآور شد: امیدواریم در بودجه سال 92 نیز حمایت عملی وجود داشته باشد.

معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، درباره کمک یک‌درصدی به ورزش کشور اذعان کرد: از این محل پولی حتی یک ریال به وزارت ورزش و جوانان داده نشد.

وی ادامه داد: در گیلان که یک استان با ورزشکاران بسیار و جوانان با استعداد و پرشور است، اعتبار مناسب می‌خواهد.

رسولی‌نژاد با بیان اینکه از سفر دور نخست هیئت دولت نیز پروژه‌هایی باقیمانده است، گفت: وزارت ورزش و جوانان این آمادگی را دارد که با تخصیص اعتبارات پروژه‌ها در اسرع وقت تکمیل شود تا پروژه‌های جدید به اجرا درآید.

وی درباره ماده 88 و واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: ماده 88 به دولت اختیار داد که در آن هیچ اجباری برای اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی وجود ندارد.

معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، افزود: از دو سال قبل به تمام مدیران کل گفته شد که باید با دیوان محاسبات در هر استانی برای اختیار به هیئت‌ها هماهنگ کنند.

وی واگذاری اماکن ورزشی به هیئت‌ها را دارای دو مزیت خواند و تصریح کرد: نخستین مزیت این است که هیئت‌ها بهتر از اماکن ورزشی نگهداری می‌کنند و دلسوز‌ هستند ضمن اینکه برای آنها درآمدزایی ایجاد می‌کند.

رسولی‌نژاد با اشاره به اینکه امسال یک منبع درآمدی در لایحه بودجه پیشنهاد شد، افزود: در این لایحه واگذاری اماکن ورزشی به فدراسیون‌ها با نرخ توافقی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی آموزش و پرورش، ورزش رایگان است، یادآور شد: کمک به ورزش کمک به سلامت جامعه است و اگر سرمایه‌گذاری در ورزش انجام شود از هزینه‌های درمانی کاسته می‌شود.

معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان درباره اعتبارات مورد نیاز فدراسیون‌ها، متذکر شد: سال گذشته در موفقیت‌های ورزشی کم نظیر بودیم اما از نظر مالی سال سختی را در ورزش داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتبارات مناسب و کافی به ما داده نشد و چهار هزار میلیارد تومان به مجلس هشتم پیشنهاد کردیم که تنها 10 درصد تصویب شد و این مقدار پاسخگوی پروژه‌های نیمه تمام نیست.

انتهای پیام/84002/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول