اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منوچهر متکی در قزوین عنوان کرد

بهبود نظام آموزشی اولویت دولت یازدهم/ تشکیل هیئت علمی در وزارتخانه‌ها

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: بنده در حوزه فرهنگیان و آموزش و پرورش هشت بند را نوشتم که ایمن‌سازی مدارس و بهبود نظام آموزشی و وضعیت فرهنگیان از جمله این بندهاست و تحقق آن باید اولویت جدی دولت یازدهم باشد.

بهبود نظام آموزشی اولویت دولت یازدهم/ تشکیل هیئت علمی در وزارتخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر متکی در نشست خبری که در محل دفتر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مکتب‌سازی بزرگ‌ترین انحراف دولت دهم بوده است.

وی ابراز داشت: دولت نهم و دهم در حوزه عمرانی پروژه‌ها و زیرساخت‌ها در کشور گام‌های مثبت بزرگی برداشته است که بسیاری از آن‌ها مثال زدنی است مانند تولید برق در کشور که در پایان دولت خاتمی 36 هزار مگاوات بود و در دولت دهم این میزان تولید به 70 هزار مگاوات رسید که سخت‌کوشی و پرتلاشی در این حوزه از نقاط مثبت دولت نهم و دهم است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری اذعان داشت: خروج از جایگاه قانونی که در قانون اساسی تعریف شده بود و ورود دولت نهم و دهم به حوزه‌هایی که در صلاحیت او نبود از محوری‌ترین ضعفی است که دولت نهم گریبانگیر آن شد.

این مسئول بیان کرد: جایگاه ریاست جمهوری در قانون اساسی استراتژی در کشورداری است، دولت موظف است بهترین کاربردها را برای بهترین نوع کشورداری خلق کند و حل مشکلات معیشتی و مردم و مدیریت اقتصاد جامعه از وظایف او است.

وی ادامه داد: دولت نهم و دهم وارد مکتب‌سازی شد و به ارایه قرائت‌های متفاوت از دین پرداخت که نه صلاحیتش را داشت و نه جزو وظایفش بود، چرا که جایگاه قرائت و تبیین دین و مکتب در قانون اساسی به عهده ولایت‌ فقیه است و او پیرامون مباحث اسلامی هر موقع لازم دید نظر می‌دهد و تبیین می‌کند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری عنوان کرد: وقتی ولایت‌ فقیه در هر موضوعی حکم کند، دیگر مراجع تقلید در آن موضوع نظر مخالف نمی‌دهند که این بیانگر جایگاه والای ولایت‌ فقیه است، اما متأسفانه اظهار نظر در موضوع دین انحراف و بنیان کج بود که در دولت هفتم و هشتم آغاز و در اواخر دولت نهم بیشتر و در دولت دهم نهادینه شد که این انحراف بسیار مهمی است.

متکی ابراز داشت: زمانی که یکی از مراجع از مشکلات تورم و معیشتی سخن گفتند و فرمودند وظیفه دولت تأمین معیشت و برطرف کردن مشکل تورم و گرانی است، متأسفانه وارد حوزه توحید، امام زمان (عج) و مکتب‌سازی می‌شود، که یکی از آقایان دولتی در پاسخ ایشان فرمودند چرا مراجع‌ تقلید در این مورد دخالت می‌کنند تغییر این جایگاه‌ها در دولت موجب بزرگ‌ترین انحراف در جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: بنده در حوزه فرهنگیان و آموزش و پرورش هشت بند را نوشتم که ایمن‌سازی مدارس و بهبود نظام آموزشی وضعیت فرهنگیان از جمله این بندهاست و تحقق آن باید از اولویت جدی دولت یازدهم باشد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به اینکه در سفر پنج روزه به آذربایجان غربی از مدرسه حادثه‌دیده شین‌آباد بازدید کردم، اظهار داشت: اگر امنیت جانی در مدارس تأمین نشود، قاعدتاً تعلیم و تربیت بعدی آن‌ها دچار مشکل می‌شود، در این خصوص بنده با زبان ساده در چند بند گفتم در سیستم آموزشی آدم‌های کار بلد باید تربیت شوند مثلاً در زبان انگلیسی که در دانشگاه و دبیرستان می‌خوانیم ولی بعد از فارغ‌التحصیل نمی‌توانیم زبان انگلیسی صحبت کنیم، مگر افرادی که جدا از مدرسه در مؤسسات آموزش دیده باشند که این بیانگر عدم تربیت آدم‌های کار بلد در نظام آموزشی ایران است.

متکی ادامه داد: در ایران تنها خروجی از دیپلم، وارد شدن به دانشگاه است در حالی که در کشورهای پیشرفته تنها خروجی از دبیرستان ورود به دانشگاه نیست، به دلیل توانمندسازی که دانش‌آموزان آن‌ها بعد از پایان تحصیل پیدا می‌کنند، می‌توانند به غیر از دانشگاه وارد حوزه‌های دیگری شوند که این امر وضعیت خوبی در این کشورهاست.

این مسئول عنوان کرد: بنده پیشنهاد کردم در ایران هیئت علمی متشکل از استادان، دانشگاهیان، صاحب‌نظران، در کنار وزارتخانه‌ها بر اساس حوزه کاری در کنار وزیر تشکیل شود تا تصمیم‌سازی علمی شود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌ جمهوری ابراز داشت: وقتی رئیس بانک مرکزی می‌گوید یک دفعه به من گفتند قیمت دلار را افزایش بده در صورتی که کار کارشناسی پیرامون آن نشده بود که این دلیل همان عدم تصمیم‌سازی علمی در کشور است که به نظم ضربه می‌زند.

وی با بیان اینکه در روز علم جشن‌های بسیاری را می‌گیریم و کارهای مثبتی می‌کنیم ولی وقتی این معلمان نتوانند درآمد و هزینه زندگی را تأمین کنند و بالای 50 درصد درآمدشان صرف کرایه مسکن می‌شود، این معلم در کلاس نمی‌تواند در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مؤثر باشد و با انرژی نقش‌آفرینی کند.

متکی ادامه داد: دولت یازدهم برنامه‌ای باید تعریف کند که مسکن فرهنگیان تعریف جامع داشته باشد و طی برنامه‌ریزی مطلوب مشکل آنان را برطرف کند.

انتهای پیام/77009/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول