اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

4/ رئیس‌جمهور عنوان کرد

اقدامات دولت برای دور زدن تحریم‌ها / آغاز دور جدید ثبت‌نام مسکن مهر

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات لازم برای دور زدن تحریم‌ها گفت: باید معادن را به سرعت به جای نفت فعال کنیم و به دشمنان بفهمانیم که باز هم در مورد ایران اشتباه کرده‌اند و طراحی‌هایشان غلط بوده است.

اقدامات دولت برای دور زدن تحریم‌ها / آغاز دور جدید ثبت‌نام مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در جمع مردم تبریز و آذربایجان‌شرقی در ورزشگاه تختی تبریز با اشاره به اینکه دشمن برای فروش نفت کشور محدودیت ایجاد کرده است، اظهار کرد: امروز نفت را کمتر می‌خرند و پول آن را سخت‌تر می‌دهند و جابه‌جا کردن پول نیز سخت شده البته راه بر ملت ایران بسته نیست اما خادمان ملت ایران به هر شکل ممکن برای رفع نیازهای پایه کشور نفت را خواهند فروخته و راه را باز خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه روند ساختن کشور محدود به فروش نفت نیست، افزود: ایران غنی‌ترین معادن جهان را در اختیار دارد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تنها 10 درصد از معادن کشور فعال هستند، گفت: ‌ما از سال گذشته ستاد معادن را فعال کرده‌ایم و معادن را در استان‌های مختلف شناسایی کرده‌ایم و ستاد معادن و ساختار آنها نیز در فرمانداری‌ها ایجاد کردیم و برای دادن وام نیز از صندوق توسعه ملی به آن پولی را اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ستاد معادن در استان‌ها و شهرستان‌ها فعال شده است، افزود: صندوق توسعه ملی وام ارزانقیمت برای بهره‌برداری و فعال کردن معادن اختصاص داده است که از اوایل امسال واگذاری معادن به مردم در کنار وام ارزانقیمت نیز در دستور کار جدی دولت قرار گرفت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دشمن تصور می‌کرد که با تحریم نفتی می‌تواند به ملت ایران ضربه بزند در حالیکه با تدابیر صورت گرفته و مقاومت ملت ایران به اندازه مورد نیازمان نفت را عرضه می‌کنیم هرچند پول آن را در بعضی مواقع به سختی دریافت می‌کنیم اما کالاهای مورد نیازمان را نیز به اندازه کافی تامین کرده و می‌کنیم.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: با فعال‌سازی معادن به دشمن یک بار دیگر خواهیم فهماند که در تحریم ملت ایران اشتباه کرده و پشیمان خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: اگر نفت ما را نخرند ما نیز نفت را در داخل به کالاهای گرانقیمت‌تر تبدیل می‌کنیم و سپس به آنان می‌فروشیم.

وی گفت: آنهایی که گفتند نفت ایران را نمی‌خریم بدانند که با تبدیل این نفت به مواد گران‌تر و فروش آنها، ضرر خواهند کرد و دوباره وابسته ما خواهند شد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: باید معادن را به سرعت به جای نفت فعال کنیم و به دشمنان بفهمانیم که باز هم در مورد ایران اشتباه کرده‌اند و طراحی‌هایشان غلط بوده است.

رئیس جمهوری همچنین به مقاوم‌سازی 81 هزار مسکن روستایی در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: در شهرها نیز کارهای خوبی صورت گرفته و از وزیر مسکن خواهم خواست تا پایان دولت دهم و با تسریع در امور، واحدهای مسکونی به تمام ثبت‌نام‌کنندگان تحویل داده شود.

احمدی‌نژاد از آغاز دور جدید ثبت نام مسکن مهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رئیس‌جمهور، از حل مشکل صندوق قرض‌الحسنه نصر تبریز خبر داد و گفت: فرمانداری شدن ترکمانچای و مهربان در جلسه هیئت دولت در آذربایجان‌شرقی مطرح می‌شود.

انتهای پیام/60002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول