اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی تاکید کرد

ضعف فرهنگی در بین مردم تقصیر دولت نیست/‌جلوی تبلیغات دشمن را بگیرید

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: شوراها باید شهرداری‌ها را به انجام امور زیربنایی در فرهنگ وا دارند و از ارائه کمک‌های خود به شهرداری و دیگر نهادها دریغ نورزند.

ضعف فرهنگی در بین مردم تقصیر دولت نیست/‌جلوی تبلیغات دشمن را بگیرید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی امشب در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شورای استان‌ها فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار دارد و اظهار کرد: امیدواریم این تقارن و مناسبت‌ها نیکی و سعادت را برای مردم ایران به ارمغان بیاورند.

وی در ادامه با اشاره به وجود ضعف فرهنگی در میان زنان و مردم به ویژه در میان بخشی از جوانان جامعه افزود: این ضعف در زمینه‌هایی چون ایمان و تقوا دیده می‌شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: نمی‌توان این ضعف را به گردن دولتمردان انداخت زیرا عواملی چون شبکه‌های ماهواره‌ای غربی و برخی سایت‌ها در این زمینه تاثیر زیادی دارند اما اینگونه هم نیست که مدیران کشور نتوانند جلوی تبلیغات دشمن را بگیرند و مقابله فرهنگی نداشته باشند.

وی ادامه داد: چنانچه برخی افراد از منظر ایمان و فرهنگ ضعیف باشند عمران و آبادانی فیزیکی هم برای آنها سودی به همراه نخواهد داشت و تامین امنیتشان هم مشکل است؛ شوراها باید شهرداری‌ها را به انجام امور زیربنایی در فرهنگ وا دارند و از ارائه کمک‌های خود به شهرداری و دیگر نهادها دریغ نورزند.

آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مشکلات در اخذ پروانه ساخت اشاره و ابراز کرد: در گذشته برای اخذ این پروانه باید به اداره ثبت مراجعه می‌شد که طی سال‌های اخیر شهرداری‌ها این کار را انجام می‌دهند اما لازم است همه ادارات ذیربط نمایندگان خود را در این بخش از شهرداری‌ها مستقر کنند تا رضایت کامل مراجعان جلب شود زیرا وقتی این رضایت‌مندی وجود داشته باشد مردم خود را مرهون زحمات می‌دانند و همکاری لازم را در دیگر مسائل خواهند داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه دریافت پایان کار هم برای برخی مردم مشکلاتی را به وجود آورده است گفت: در ارائه پایان کار باید تمام ضرورت‌های فنی ساختمان مد نظر باشند اما ممکن است فردی همه این ملزومات را به کار گرفته اما برای رعایت برخی جزئیات بودجه کافی در اختیار نداشته باشد و قصد دارد با دریافت پایان کار و سند، وامی برای همین منظور بگیرد بنابراین می‌توان در این زمینه تسهیلاتی را قائل شد.

وی در پایان چمران را خطاب قرار داد و عنوان داشت: البته شما و برادر بزرگوارتان همواره مورد احترام و توجه ملت ایران بوده‌اید و خود می‌دانید که چگونه باید در مسیری که در پیش گرفته‌اید ثابت قدم بمانید و برای حل مشکلات جامعه گام بردارید.

انتهای پیام/78004/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول