اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در جمع دانشجویان آزاد مشهد:

تعامل و تفاهم میان مجلس و دولت را به حد اعلا می‌رسانم

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان با تاکید بر اینکه دولت به عنوان مجری نباید در صحنه انتخابات کاندیدا معرفی کند، گفت: اگر اداره کشور را به دست بگیریم تعامل و تفاهم میان مجلس و دولت را به بالاترین حد می‌رسانم.

تعامل و تفاهم میان مجلس و دولت را به حد اعلا می‌رسانم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد دقایقی پیش در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد در محل دانشکده حقوق اظهار کرد: در عرصه انتخابات باید از موضع برتر و با پایگاه‌های اجتماعی قوی‌تر حرکت کنیم.

وی افزود: انتخابات مسئله‌ای مهم بوده که باید فرد فرد جامعه نسبت به آن احساس مسئولیت بوده و حضوری حداکثری را رقم بزند.

* تولید و اشتغال دو مقوله کلیدی اقتصاد

ابوترابی‌فرد تولید و اشتغال را دو مقوله کلیدی اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: مسئله تورم کاهش ارزش پول ملی و همه این مشکلات اقتصادی ریشه در تولید داشته و باید بدانید به هر اندازه که به خط تولید بها دهیم به استقلال اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت جایگاه داده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی درآمد نفتی در سال‌‌های اخیر را بالغ بر 700 میلیارد دلار توصیف کرد و یادآور شد: باید در مسیری حرکت کنید که درآمدها غیرنفتی باشد. همچنین نگاه ویژه‌‌ای بر نوع‌آوری علمی و تحقق اقتصاد بر پایه بخش‌‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علمی و فناوری دارم.

* هدفمندی یارانه‌ها به شکل قانونی و بر مبنای مصوبه خود اجرا نشد

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: برخی مصوبات آنگونه که تصویب شده، اجرا نمی‌شود و هدفمندی یارانه‌ها از آن دسته به شمار نمی‌رود.

وی ادامه داد: بر مبنای قانون هدفمندی یارانه‌ها باید 30 درصد از درآمد حاصل از یارانه به بخش تولید اختصاص پیدا می‌کرد که متاسفانه غفلت از این مورد سبب بروز مشکلاتی در حوزه اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها شد.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان دستگاه اجرایی را بخش مجری سیاست‌های ولایت فقیه توصیف کرد و اذعان داشت: قوه مجریه اختیارات زیادی دارد که باید به نفع صحیح از آن استفاده کند؛ همچنین سیاست‌های ولایت‌ فقیه را بدون چون و چرا اجرایی کند.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه شتاب در مسیر توسعه باید بر مبنای گفتمان انقلاب و بدون هیچ زاویه‌ای با نظام باشد، گفت: باید بر مبنای گفتمان نظام نقشه راه را ترسیم کرد و بدون هیچ زاویه در این مسیر حرکت کرد.

* تعامل و تفاهم میان مجلس و دولت را به حد اعلا می‌رسانم

کاندیدای احتمالی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تصریح کرد: رئیس جمهور با عنوان رئیس قوه مجریه نقش‌های مهمی را در عرصه انتخابات ایفا می‌کند؛ دولت مجری انتخابات بوده و نباید مجری انتخابات کاندیدایی را از سوی دولت معرفی کند.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: اگر اداره کشور را به دست گیرم تفاهم و تعادل میان قوه مجریه و مجلس را به حد اعلا می‌رسانم چرا که توسعه و پیشرفت در گروه تفاهم میان این دو بخش است.

به گفته عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان در صورت اداره کشور وزرایی را انتخاب می‌کنم که در مجلس بیشترین رای را به خود اختصاص داده باشند.

انتهای پیام/70023/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول