اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/حجت‌الاسلام ثمری:

انحراف از آستین دولت بیرون آمده است / نخستین شرط خدمت، سربازی در مسیر ولایت است

دبیر سابق هیئت عالی گزینش کل کشور با بیان اینکه انحراف از آستین دولت بیرون آمده است، گفت: در حکومت اسلامی حرف اول و آخر را ولی فقیه می‌زند و باید همه آحاد جامعه در این رابطه خود را سرباز دانسته و چون سرباز صادقانه خدمت کنند.

انحراف از آستین دولت بیرون آمده است / نخستین شرط خدمت، سربازی در مسیر ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین علی ثمری در همایش هواداران جوان باقر قالیباف، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در محل مسجد العلی این شهر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف انبیای الهی و اولیا‌ءالله تشکیل حکومت بوده است.

وی افزود: یکی از ارکان تشکیل حکومت اسلامی امت بوده و تاریخ انبیاء و اولیا‌الله در تشکیل حکومت حاکی اهمیت حضور مردم و نقش امت اسلامی است.

نخستین شرط خدمت، احساس سربازی در مسیر ولایت است

ثمری با بیان اینکه ولی‌فقیه، نایب و جانشین امام عصر(عج) است، خاطرنشان کرد: باید تابع امر ولایت فقیه باشیم و بدانیم رأی مردم در صورتی که تنفیذ ولی فقیه را نداشته باشد قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: در حکومت اسلامی حرف اول و آخر را ولی فقیه می‌زند و باید همه آحاد جامعه در این رابطه خود را سرباز دانسته و چون سرباز صادقانه خدمت کنند.

دبیر سابق هیئت عالی گزینش کل کشور با تاکید بر اینکه نخستین شرط خدمت، احساس سربازی در مسیر ولایت است، گفت: در مسیر خدمت باید تبعیت از ولایت را بر خود واجب بدانیم.

حاشیه‌سازی و غفلت از خرد جمعی نقاط پررنگ ضعف‌های دولت نهم و دهم

ثمری با تشریح نقاط ضعف و قوت دولت نهم و دهم، تاکید کرد: دولت نهم و دهم خدمات بسیار ارزنده‌ای به این کشور ارزانی داشت اما متاسفانه مقطعی بود.

وی افزود: خدمات مطلوب و شایسته احمدی‌نژاد ماندگاری نداشت و از حیث به حاشیه کشیده شدن، زمینه‌ساز فساد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: رئیس جمهور فعلی در هشت سال خدمت خود فقط شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی را سر داده و هیچ‌گاه لیستی که همیشه ادعا می‌کند را به صراحت اعلام نکرده است.

ثمری یادآور شد: کسی که بنای سربازی داشته باشد، تعهد به خدا، اسلام و سوگند به اهداف عالیه انقلاب را باید در راس عملکرد خود قرار می‌دهد.

وی حاشیه‌سازی دولت نهم و دهم را یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های دولت فعلی توصیف کرد و اذعان داشت: حاشیه‌سازی دولت نهم و دهم سبب شد از اصل مسائل فاصله گرفته و نتیجه آن نابسامانی‌های امروز می‌شود.

دبیر سابق هیئت عالی گزینش کل کشور بیان کرد: متاسفانه در حوزه اقتصاد شاهد ناکارآمدی‌های متعدد و اظهاراتی یا مغرضانه و یا ناشیانه از سوی دولت بوده‌ایم.

ثمری افزود: اگر چه بخشی از مشکلات اقتصادی کشور از تحریم سبب شده اما دلیل نمی‌شود تحریم را کاغذ پاره بدانیم؛ آیا توصیف وضعیت التهابات ارزی از زبان وزیر اقتصاد با عنوان حباب صحیح و درست است؟

وی اذعان داشت: این حرکت‌ها و عملکردها در شأن کسی که به گفتمان انقلاب سوگند خورده نیست.

انحراف از آستین دولت درآمده است

این کارشناس مسائل سیاسی فتنه 92 را پیش از انتخابات دانست و یادآور شد: فتنه در سال 88 پس از انتخابات رخ داد اما در سال 92 شاهد بروز و ظهور آن پیش از انتخابات هستیم و این به مراتب حساس‌تر بشمار می‌رود.

ثمری اظهار کرد: عملکرد دولت نشان‌دهنده انحرافی است که در حال سازماندهی شدن است؛ یک رئیس جمهور باید بداند که پشت سر ولایت فقیه باید حرکت کند نه در کنار ایشان؛ باید ولی فقیه را یاری کنیم تا زمینه فرج امام عصر مهیا شود نه اینکه به منازعات و اختلاف بپردازیم.

وی تاکید کرد: انحراف از آستین دولت درآمده است و به‌واسطه اطرافیان ناکارآمد رئیس جمهور شاهد رشد قارچ گونه آنان هستیم.

دبیر سابق هیئت عالی گزینش کل کشور گفت: در اوج مبارزه با مفاسد اقتصادی، پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی رو می‌شود، چه کسی توانسته به همین راحتی بیت‌المال را چپاول کند؟

ثمری، خرد جمعی را لازمه موفقیت و اداره درست کشور دانست و افزود: نباید به دنبال جرزنی در بازی سیاسی باشیم؛ در عرصه اداره کشور یک رئیس جمهور با عنوان شخص دوم مملکت باید با تکیه بر خرد جمعی و توانمندی‌های آحاد جامعه اداره کشور را در مسیر صحیح خود هدایت کند.

انتهای پیام/70023/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول