اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

دولت یازدهم نقاط ضعف دولت نهم و دهم را جبران کند

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: دولت یازدهم نقاط ضعف دولت نهم و دهم را جبران و نقاط قوت را تقویت کند.

دولت یازدهم نقاط ضعف دولت نهم و دهم را جبران کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ناصر عاشوری در نشست انتخاباتی «با انتخابات تا انتخابات» که با همت حسن تامینی یکی از نمایندگان رشت در مجتمع پذیرایی سیمرغ برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و اهمیت حضور مردم برای خلق این حماسه‌ها، اظهار کرد: مردم ایران در گذشته در صحنه‌های مختلف نشان دادند که اهل خلق حماسه هستند و امروز برای مقابله با تحریم‌ها نیز خلق حماسه‌ای دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات این حماسه را رقم می‌زند، افزود: انتظار ما از رئیس جمهور آینده و دولت یازدهم جبران نقاط ضعف و کاستی‌های دولت نهم و دهم و تقویت نقاط قوت آن است.

عاشوری، پرکاری، خدمتگزاری، ساده‌زیستی و ... را از جمله نقاط مثبت دولت احمدی‌نژاد خواند و گفت: این موارد در دولت یازدهم نیز باید وجود داشته و تقویت شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها، خاطرنشان کرد: هر شورا یک مجلس کوچک در شهرها و روستاهای کشور است که این امر اهمیت فراوانی دارد و مردم باید در انتخاب نمایندگان خود دقت کنند.

وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری از زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری تاکنون به پشتوانه مردم برگزار شده و مردم برای انتخابات ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد هزینه سنگینی را متحمل شده‌اند.

عاشوری تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری را نشانه اجرای عدالت و آزادی در کشور دانست و اذعان کرد: هرچند که با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات این تعداد از کاندیداها کمتر می‌شوند اما حضور افراد در این عرصه نشان دهنده آزادی در برگزاری انتخابات است.

وی با تاکید بر حفظ شأنیت رئیس جمهور، اذعان کرد: پست ریاست جمهوری یک امانت از طرف ملت به دولت است و کسی اجازه ندارد این امانت را خدشه‌دار کند.

این مسئول، بر انتخاب کاندیدای برنامه محور و مقید به اجرای قانون تاکید کرد و گفت: کاندیدای اصلح کسی است که علاوه بر داشتن برنامه دارای کارنامه، عملکرد و شجره‌نامه بوده و در عرصه سیاست به طور پله به پله درجات عالیه را طی کرده باشد.

*کاندیداها از تهمت، تخریب و افشاگری اسرار مخفی یکدیگر اجتناب کنند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست مذکور هدف از برگزاری سلسله نشست‌های انتخاباتی «با انتخابات تا انتخابات» با حضور مردم و کاندیداهای شورای شهر را ایجاد فضایی سالم و به دور از توهین برای به چالش کشیدن کاندیداها از یکدیگر اعلام کرد.

حسن تامینی گفت: دوره چهارم انتخابات شورای شهر رشت بیش از هر زمان دیگری دارای اهمیت است زیرا داستان شورای سوم شهر انعکاس بسیار بد و گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته است.

وی با بیان اینکه گیلان و رشت بهترین شرایط توسعه را دارد، افزود: شورای شهر رشت نیازمند کاندیداهایی مقید به رعایت منشور اخلاقی است.

این نماینده با اشاره به برگزاری چنین نشست‌هایی در آستانه انتخابات با حضور مردم و مسئولان، اذعان کرد: به منظور مدیریت، تقویت همگرایی و هدفمندی تلاش، اندیشه‌ها و نیز فراهم کردن محیطی سالم و پر نشاط در امر مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای شهر منشور اخلاقی تدوین کرده‌ایم که هر یک از کاندیداها باید با سوگند و توجه به آن برای تحقق این اهداف خود را ملزم به پایبندی آن بدانند.

وی خاطرنشان کرد: کاندیداهایی که به قصد تأمین حمایت از طرف نمایندگان مجلس با آنها از جمله بنده دیدار و ملاقات می‌کنند بیش از هر چیز با تکیه بر توانمندی‌های خود ورود کنند.

تامینی، از کاندیداها خواست تا از تهمت، تخریب و افشاگری اسرار مخفی یکدیگر به عنوان پایبندی به یکی از اصول منشور اخلاقی تدوین شده انتخاباتی اجتناب کنند.

انتهای پیام/84002/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول