اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دفاع تمام قد استاندار اردبیل از احمدی‌نژاد

هدفمندی یارانه‌ها ارزشمندترین کار دولت احمدی‌نژاد

استاندار اردبیل گفت: عده‌ای با ناآگاهی و عده‌ای نیز از روی عمد اقدامات ارزشمند دولت احمدی‌نژاد را زیر سئوال می‌برند که نظیر آن هدفمندی یارانه‌هاست که تنها دولت احمدی‌نژاد جرات پیدا کرده آن را اجرایی کند.

هدفمندی یارانه‌ها ارزشمندترین کار دولت احمدی‌نژاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: در آستانه انتخابات عملکرد دولت گاه به صورت مثبت، گاه به صورت منفی و گاه به صورت ممتنع مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد که این حکایت از آزاد بودن انتخابات است که در آن کار مردم به خود مردم واگذار می‌شود تا در سرنوشت آینده خود مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای با ناآگاهی و عده‌ای نیز از روی عمد اقدامات ارزشمند دولت احمدی‌نژاد را زیر سئوال می‌برند که نظیر آن هدفمندی یارانه‌هاست که سالیان سال بحث اجرای آن مطرح بوده و تنها دولت احمدی‌نژاد جرات پیدا کرده آن را اجرایی کند.

دولت‌های قبلی اجرای هدفمندی را مشمول گذر زمان کردند

استاندار اردبیل گفت: در دولت‌های گذشته نیز بحث اجرایی شدن هدفمندی یارانه‌ها بحث اساسی، داغ و سرنوشت‌ساز بود اما فرصت از دست رفته و انجام این کار مشمول مرور زمان شده و دولت احمدی‌نژاد این کار سنگین و بسیار عظیم را با دل و جراتی بالاتر آغاز کرد که از شاخص‌ترین کارهای هشت ساله دولت نهم و دهم به شمار می‌رود.

نیکزاد یادآور شد: شاه‌بیت هدفمندی یارانه‌ها اجرای عدالت است که این خود، گاه شبهاتی را ایجاد کرد که دولت از کجا می‌خواهد پول یارانه‌ها را تامین کند و ممکن است زیر‌ساخت‌های تولید، عمران و توسعه کشور به خطر افتد.

این مسئول عنوان کرد: این در حالی بود که پاسخ رئیس جمهور برای اجرای این طرح و تقسیم عواید حاصل از هدفمندی یارانه‌ها شفاف بود به طوری که خود رئیس جمهور برای آغاز مرحله دوم هدفمندی در مجلس حاضر شد و با تاخیر اجرای مرحله دوم که ممکن بود خاصیت فاز اول نیز از بین برود مخالفت کرد اما با اراده مجلس فاز دوم عملیاتی نشد.

عده‌ای می‌خواهند هدفمندی یارانه‌ها فراموش شود اما این حرکت مطالبه ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری استان با برشمردن ثمرات هدفمندی یارانه‌ها بیان داشت: اولین ثمره این کار رونق تولید، عمران و آبادانی روستاها و افزایش امید به کسب در‌آمد بیشتر در مناطق روستایی بود که اگر به صورت کامل اجرایی شود آثار عدالتی آن بیشتر ظهور و بروز پیدا می‌کند.

نیکزاد افزود: علیرغم کارشکنی بسیاری از کارشناسان و مسئولان سابق، عده‌ای که دوست داشتند هدفمندی یارانه‌ها فراموش شود امروز این حرکت به مطالبه ملی تبدیل شده و در آن شک و شبهه‌ای نیست.

وی تصریح کرد: هر کاندیدایی که می‌خواهد برای ریاست جمهوری حاضر شود جرات ندارد که بگوید هدفمندی را متوقف می‌کنم چرا که به این کار اعتقاد قلبی پیدا شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: اگر هدفمندی یارانه‌ها مرحله به مرحله اجرا شود کشور به سمت عدالت واقعی حرکت خواهد کرد و دستمزدها نیز جایگاه واقعی را پیدا کرده و جلوی رانت‌خواری و سوء استفاده گرفته می‌شود و روستاها نیز به مرز عمران و آبادانی واقعی می‌رسد.

نیکزاد گفت: ‌این حرکت ارزشمند باید ادامه پیدا کند و رئیس جمهور کشورمان همیشه برای مناظره در این زمینه اعلام آمادگی کرده اما گویی عده‌ای از مناظره با رئیس جمهور هول و هراس دارند چرا که احمدی‌نژاد بسیاری از واقعیت‌ها را برای مردم بازگو می‌کند.

قوه مجریه بیشتر از سایر قوا تحت نظارت و بازرسی بوده است

این مسئول تاکید کرد: قوه مجریه را احمدی‌نژاد طوری مدیریت کرده که هر دستگاه نظارتی می‌تواند بر آن نظارت داشته باشد چرا که مدیران و مسئولان دولت هیچ هراسی از امر نظارت و بازرسی ندارند.

مقام عالی دولت در استان یادآور شد: در تمام سال‌ها دولت احمدی‌نژاد بیشتر از سایر دولت‌ها هم تحت فشار بوده و هم از نظارت‌های دستگاه‌های ناظر استقبال کرده است اما عده‌ای سعی می‌کنند توسط اطرافیان احمدی‌نژاد و با استفاده از فرد خاص برای او حاشیه‌سازی کنند.

نیکزاد گفت: عده‌ای با فراموش کردن سفرهای استانی و ثمرات آن به همت دولت احمدی‌نژاد قصد بزرگ‌نمایی حاشیه‌هایی را دارند و بسیار دوست دارند از دید و زبان آقایی خاص دولت را بکوبند که این در شأن نظام اسلامی ما نیست.

وی مدعی شد: هر دولتی بر سر کار بیاید باید ادبیات دولت احمدی‌نژاد را ادامه دهد چرا که غیر از آن پذیرشی در جامعه نیست.

رئیس جمهور از پذیرایی دو جور خورشت ابراز ناراحتی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیران ارشد و میانی دولت احمدی‌نژاد در پاسخگویی به مردم و اقدامات انجام شده شفاف و روشن عمل کرده و از هیچ دستگاه نظارتی نیز واهمه و هراسی نداشته است، خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌گویند در کار عمرانی حرفی برای عملکرد دولت احمدی‌نژاد نیست اما باید بگوییم آیا در سایر حوزه‌ها حرفی برای گفتن وجود دارد؟

نیکزاد با بیان خاطره‌ای از احمدی‌نژاد در سفر به مشهد و همچنین راننده خودروی وی که همیشه همراه احمدی‌نژاد بوده است، افزود: در سفر مشهد رئیس جمهور به دست‌اندرکاران پذیرایی اعلام کرد که هرگز حاضر نیست دو جور خورشت بخورد و باید بهای یک خورشت را مسئول متولی از جیب خود بپردازد.

این مسئول یادآور شد: راننده احمدی‌نژاد خود تعریف می‌کرد که فرزند وی قصد استفاده شخصی از خودروی پدرش را داشت که احمدی‌نژاد خطاب به فرزندش گفت اجازه ندارد از بیت‌المال سوء استفاده کند.

عده‌ای در بیان هشت سال خدمات دولت احمدی‌نژاد حساس شده‌اند

استاندار اردبیل با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو در چارچوب قانون و پشت سر ولایت حرکت کرده و در صحنه انتخابات حضوری با شکوه خواهند داشت، اذعان داشت: برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی وارد انتخابات می‌شود ولی وظیفه ماست که شایسته‌ترین فرد را که ولایت‌مداری‌اش ثابت شده انتخاب کنیم تا رئیس جمهور کشور شود.

نیکزاد ادامه داد: در ایام انتخابات منصفانه نیست کار خوب را بد و بد را خوب جلوه دهیم بلکه منصفانه آن است که مثبت‌ها و کارهای منفی را گوشزد کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: اینکه بگویم برای بیان عملکرد هشت ساله حساسیت‌هایی وجود دارد درست و اصولی نیست چرا که هر خیزی در این هشت سال برای خدمتگزاری برداشته شده به همت مسئولان و مدیران حماسه‌ساز بوده است.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول