اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) اقبالیه:

انقلاب اسلامی جایگاه زنان را ارتقا بخشید

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) اقبالیه گفت: انقلاب اسلامی ایران جایگاه زنان را در جامعه ارتقا بخشید.

انقلاب اسلامی جایگاه زنان را ارتقا بخشید

محرم‌علی والدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران موجب تحولات عظیمی در فرهنگ و ساختار فکری جامعه مخصوصاً زنان شده و جهشی باور نکردنی را در وضعیت آنها پدید آورده است.

وی با بیان اینکه هفته زن فرصت مناسبی برای بازگویی وضعیت زنان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی است، ادامه داد: انقلاب اسلامی، چهره تازه‌ای از زن ایرانی را به دنیا معرفی کرد که مشخصه بارز آن دینداری، آگاهی، مسئولیت‌پذیری و ارزش‌بخشی به زنان است.

فرمانده ناحیه امام سجاد (ع) قزوین تصریح کرد: با نگاهی ساده به حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی در طول تاریخ جهان می‌توان به راحتی گفت که حضور امروز زنان در عرصه‌های مختلف نه‌ تنها موفقیت شگرف در برابر تیرگی‌های دنیای امروز است بلکه به نحوی این حضور درخشان برای تمام کشورها به تدریج به یک الگو تبدیل می‌شود.

وی موفقیت‌های زنان در طول چهار سال گذشته را تنها مرهون رهنمودهای روشنگرانه امام راحل و ظهور و بروز انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: رخداد انقلاب اسلامی در ایران دگرگونی‌های گسترده‌ای در ایستادگی‌های مردم و به‌ ویژه زنان در مورد توانایی آنان ایجاد کرد و نوعی خودباوری در زنان پدید آورد.

والدی با اشاره به نگاه امام خمینی (ره) به موضوع زن و حضور زنان در جامعه تأکید کرد: در نگرش امام خمینی‏ (ر‌ه)، هر چند زن حق حضور در تمامی امور را داراست اما مقام مادری دارای جایگاه ویژه‏‌ای است و به همین منظور مادری را بالاترین شغل؛ شغلی شریف، شغل معلمی، بالاتر از معلمی و شغل انبیا و انسان‌سازی می‏‌داند.

وی ادامه داد: زنان امروز مخصوصاً دختران و جوانان باید بیش از پیش با فرهنگ فاطمی که فرهنگی برآمده از قرآن است، آشنا شوند و ناحیه امام سجاد (ع) نیز در همین راستا از تمام ظرفیت‌های خود برای آگاه‌سازی نسل جوان و بانوان استفاده خواهد کرد.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) اقبالیه فرهنگ عفاف و حجاب و توجیه دختران در رابطه با تأثیرگذاری حجاب بر سلامت جامعه را از مهم‌ترین نیازهای امروز نسل دختران جوان امروز دانست و گفت: حوزه‌های بسیج خواهران این ناحیه تمام تلاش خود را برای آشنایی دختران با سیره عملی این بزرگ بانوی اسلام به کار گرفته‌‌اند.

وی از برگزاری جشن کوثر در سطح حوزه استحفاظی ناحیه امام سجاد (ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: بزرگداشت مقام حضرت فاطمه (س) نیز در ترویج فرهنگ فاطمی مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/77004/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول