اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شاهرود:

پست انگاشتن نقش‏های زنانه رهاورد تهاجم فرهنگی است

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شاهرود گفت: پست انگاشتن نقش‏های زنانه یکی از مهم‏ترین رهاوردهای تهاجم فرهنگی است.

پست انگاشتن نقش‏های زنانه رهاورد تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور شاهرود، دکتر زهرا نادعلی در همایش شورای هم‏اندیشی اساتید خواهران دانشگاه شاهرود که با موضوع «بررسی آسیب‏ها و مشکلات دانشجویان و نقش‏آفرینی فرهنگی اساتید بر دانشجویان» در محل سالن کنفرانس دانشگاه شاهرود برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی، زنان و دختران جامعه را دچار آسیب کرده است، هفت آسیب وارده به زنان از سوی فرهنگ بیگانه را مورد بررسی قرار داد.

وی پست انگاشتن نقش‏های زنانه، نادیده گرفتن نهاد خانواده، بی‏اعتنایی به ارزش‏های اخلاقی، خدا فراموشی، عدم کنترل و نظارت اجتماعی، آشنایی نداشتن زنان نسبت به حقوق و جایگاه خود در اسلام و عدم اشتغال مفید و استفاده درست از فرصت‏ها را از زمره این آسیب‏ها بیان کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شاهرود برای کاستن این آسیب‏ها به ارائه چند راهکار پرداخت که از جمله توجه جدی مسئولان به برنامه‏ریزی اصولی برای جلب مشارکت زنان در عرصه‏های مختلف سیاسی، فرهنگی و دینی از مهم‏ترین آنهاست.

نادعلی همچنین طراحی برنامه‏ای جهت آشنایی همه جانبه زنان با حقوق و جایگاه زن در اسلام، زمینه‏سازی برای خداباوری و ارتقای روحیه آخرت‏گرایی در زنان و دختران، دوری از هرگونه اعمال سلیقه شخصی و دوری از افراط و تفریط در حوزه مسائل زنان و اصلاح نگرش فرهنگ عمومی نسبت به زنان را نیز از دیگر راهکارهای مورد نظر در این بخش عنوان کرد.

انتهای پیام/2249/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول