اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم خبر داد

پیگیری مشکلات بهداشتی زنان باردار در مناطق زلزله‌زده

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم از پیگیری مشکلات بهداشتی زنان باردار در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

پیگیری مشکلات بهداشتی زنان باردار در مناطق زلزله‌زده

عبدالحسین ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر به تشریح اقدامات صورت گرفته توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم در مناطق زلزله زده اشاره کرد و اظهار داشت: همکاران ما نیز بر اساس احساس مسئولیت و حس نوع‌دوستی خود از فردای روز زلزله در قالب دو تیم سه نفره به منطقه زلزله‌زده اعزام شدند و برنامه‌های خود را انجام دادند.

وی به برخی از اقدامات صورت گرفته اشاره و خاطرنشان کرد: بازدید تیم‌ها از محل سکونت خانوارها که در چادرهای امدادی سکونت داشتند و توزیع اقلام بهداشتی و مصرفی مثل دستمال کاغذی، صابون مایع، کیسه زباله، پشه بند، مایع ظرفشویی، پوشاک بچه و پد بهداشتی در بین خانوارها بخشی از این اقدامات است.

ناصری افزود: تهیه گزارش موارد شکستگی لوله‌ها به معاونت بهداشتی، نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی خانوارها، کلرسنجی از شبکه لوله کشی و پیگیری از خانوارهایی که دارای دام بودند و دام‌هایشان زیر آوار مانده بود، برای دفن بهداشتی دام‌ها نیز توسط کارکنان این شبکه انجام شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم از پیگیری مشکلات بهداشتی زنان باردار در مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: همچنین بازدیدی از سطح روستای سنا در روز دوم و پیگیری همه فعالیت‌ها در سطح روستا صورت گرفت.

ناصری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پیگیری واکسن کودکان زیر یک سال در روستای کردلان و برگزاری نشست با معاونت بهداشتی استان برای برنامه‌های اجرایی، افزود: اجرای غربالگری و پیگیری بیماران واگیر و غیرواگیر مثل بیماران فشار خونی، تالاسمی، دیابتی و بیماران اسهالی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی همچنین به برنامه‌های آموزشی این شبکه در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و بیان داشت: آموزش در خصوص مارگزیدگی و عقرب گزیدگی برای دریافت آنتی سرم و آموزش در خصوص دریافت شامپوی پرمترین برای جلوگیری از پدیکلوزیس نیز در این مناطق انجام شد.

ناصری با اشاره به ارائه گزارش روزانه موارد خطر بیماری‌ها به واحد بیماری‌های مرکز بهداشتی درمانی، تصریح کرد: بیمارانی که داروهای آنها زیر آوار پنهان شده بود نیز به مرکز بهداشتی درمانی برای دریافت دارو ارجاع شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم در پایان گفت: کارکنان این شبکه همچنان برای خدمات‌رسانی به مناطق زلزله زده آماده هستند و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/66006/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول