اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‎رضوی:

سند راهبردی زنان و خانواده با موضوع سبک‌زندگی تدوین شود

استاندار خراسان‎رضوی گفت: امروز بیش از هر چیز، نیازمند تدوین سند راهبردی در حوزه زنان و خانواده، مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با جایگاه زن و سبک زندگی اسلامی هستیم.

سند راهبردی زنان و خانواده با موضوع سبک‌زندگی تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در جلسه ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که حضرت زهرا(س) سرآمد بشریت است و کسی هم رتبه با ایشان نیست، این بانوی بزرگ جهان اسلام را الگویی کامل برای یک زن مسلمان توصیف کرد.

وی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) نشان داد که یک زن می‎تواند همزمان با رعایت کامل تمامی شئون، هم‌پای مردان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، ایفای نقش کند.

فروزان‌مهر با اشاره به تلاش دشمنان و فعالیت فرقه‌های نو ظهور و انحرافی در سطح کشور، تصریح کرد: جامعه نیازمند یک تغییر رویکرد است و باید به شایستگی و متناسب با نیاز نسل جوان به تولید محتوا و معرفی الگو برای آنان پرداخته که حضرت زهرا(س)، متعالی‌ترین مصداق انسان برتر است.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: نگاه دنیای غرب در مواجهه با زنان همواره با افراط و تفریط همراه بوده، اما نگرش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبتنی برآموزه‌های دینی و بر اساس کرامت انسانی شکل گرفته است.

وی نقش و جایگاه زن در تحکیم بنیان خانواده را بی‎بدیل توصیف و تصریح کرد: با توجه به نیازهای جامعه، باید به این موضوع به صورت مستمر و در طول سال پرداخته شود.

استاندار خراسان‎رضوی افزود: امروز بیش از هر چیز، نیازمند تدوین سند راهبردی در حوزه زنان و خانواده، مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با جایگاه زن و سبک زندگی اسلامی هستیم.

فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: در دولت‎های نهم و دهم، موضوع تقویت بنیان خانواده و تحکیم آن، با جدیت بیشتری دنبال گردید و رویکردها مبتنی بر عدالت جنسیتی شکل گرفت.

استاندار خراسان‎رضوی با اشاره به برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته به منظور بزرگداشت مقام مادر و هفته زن، گفت: هدف‎گذاری اصلی در برگزاری این برنامه‎ها، باید تبیین سیره و فرهنگ حضرت زهرا(س) در میان جامعه و به ویژه زنان باشد.

استاندار خراسان‎رضوی با تاکید بر غنا بخشی به محتوای این برنامه‎ها، اظهار کرد: انتظار می‎رود برنامه‎های امسال به لحاظ کمی و کیفی در مقایسه با سال‎های گذشته، ارتقای چشم‏گیر داشته و متناسب با شان و جایگاه پایتخت معنوی ایران باشد.

وی ادامه داد: در کنار فعالیت‎های سیاسی و اجتماعی زنان، موضوعاتی همچون همسرداری و تربیت فرزند صالح و توجه به نقش مادری، از جمله مواردی است که نباید مورد غفلت واقع شود.

استاندار خراسان‎‏رضوی اظهار امیدواری کرد: تمامی اقدامات و برنامه‌ها به گونه‌ای اجرا شود که علاوه بر استفاده مطلوب از این فرصت، بتوان زنان برتر را به عنوان الگو برای نسل جوان، معرفی کرد.

در ادامه صدیقه خدیوی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته دراین راستا، گفت: هفته بزرگداشت مقام زن از هفت اردیبهشت آغاز تا سیزدهم ادامه دارد.

وی افزود: در این هفته، 410 همایش، 2هزار جشن، 620 کارگاه آموزشی با موضوع خانواده، سیره حضرت زهرا(س) و عفاف و حجاب و یک هزار و 200 مراسم تجلیل و تقدیر از زنان برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: بر پایی 612 نمایشگاه توانمندی‌های بانوان، برگزاری هزار و پنج مسابقه ورزشی،400 نشست تخصصی و همچنین برگزاری جشنواره ملی کوثر از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته است.

انتهای پیام/70006/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول