اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

زنان نمونه در قرآن الگوی کامل و جامع برای جامعه هستند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: زنان نمونه در قرآن الگوی کامل و جامع برای زنان امروز ما هستند.

زنان نمونه در قرآن الگوی کامل و جامع برای جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار داشت: آسیه نمونه زن کاملی بود که درخانه فرعون زندگی می‌کرد اما به موسی (ع) ایمان آورد و ایمان خود را تا لحظه مرگ حفظ کرد و این زن و زنان نمونه دیگر الگوی بسیار کاملی برای زنان جامعه ما هستند.

وی با بیان این‌که در قرآن کریم فقط یک سوره است که به نام یک بانو عنوان شده است، خاطرنشان کرد: حضرت مریم (س) بانویی است که خداوند او را انتخاب کرده و از برترین زنان دوره خودش است اما حضرت فاطمه (س) برترین زنان تمام قرون و اعصار بوده و هست.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت زهرا (س) آنقدر مقام بزرگی دارد که همه توانایی شناخت و درک آن را ندارند و از شنیدن حقیقت گذشته آن عاجز هستند.

وی تأکید کرد: حضرت فاطمه (س) نمونه کامل بشریت در روی زمین است که می‌توان با مطالعه در زندگی این بزرگوار به حقایق بیشتری در مورد ایشان دست یافت چراکه در دوران زندگی خود زندگی ارزشمندی را ایجاد و آن را برای مسلمانان الگو قرار داد.

فرحزاد با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا (س) اظهار داشت: روزی از حضرت زهرا پرسیدند بهترین مردها چه کسانی هستند؟ ایشان فرمودند بهترین مردان کسانی هستند که نرم و خوش اخلاق هستند و خانواده محل محبت و یگانگی آن‌ها است.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) تأکید می‌کردند که مهم‌ترین نکته این است که مردان باید حرمت بانوان را حفظ کنند چراکه زنان مانند گلی هستند که باید با محبت با آنان رفتار کرد.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: حضرت علی (ع) همیشه می‌گفت که به خدا قسم یک بار هم فاطمه را ناراحت و مجبور به کاری نکردم که دوست نمی‌داشت و می‌فرمودند با این که در مدینه جنگ بود و غم و غصه بسیار اما وقتی به نزد فاطمه می‌آمدم همه را فراموش می‌کردم.

انتهای پیام/89007/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول