اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

اشتغال زنان موجب دور شدن فرزندان و خانواده از تربیت اسلامی می‌شود

امام جمعه یزد گفت: اشتغال زنان موجب دور شدن فرزندان و در نهایت خانواده از تربیت اسلامی و سبک زندگی اسلامی می‌شود.

اشتغال زنان موجب دور شدن فرزندان و خانواده از تربیت اسلامی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه یزد با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم و شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارهای ما در جامعه اسلامی تعلیم و تربیت بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی است در حالی‌که این موضوع در آموزش و پرورش ما بسیار کمرنگ شده و تنها نام اسلامی را یدک می‌کشد.

وی ادامه داد: متاسفانه سبک درس‌های آموزشی و کتب ما از تربیت اسلامی الهی به دور است و معلمانی که دروس تخصصی تدریس می‌کنند جز از درس خود چیزی در زمینه تعلیمات الهی اسلامی در کلاس‌ها بیان نمی‌دارند.

خطیب جمعه یزد اضافه کرد: سبک‌های آموزشی ما کارایی چندانی در این زمینه ندارد و به نظر می‌رسد که کهنه و قدیمی باشند به همین جهت از کارکرد اصلی خود در جامعه اسلامی دور شده‌اند.

وی عنوان کرد: معلمی مقام اولیاء خداست اما امروزه می‌بینیم که این کارکرد از مقام اصلی خود فاصله دارد.

امام جمعه یزد با برشمردن ویژگی‌های یک معلم نمونه افزود: اولیاء خدا ابتدا تزکیه می‌کردند و سپس تعلیم و تربیت داشتند اما امروزه در کلاس‌های درس جای تزکیه و تعلیمات اسلامی خالیست.

وی با تاکید بر اینکه با وجود اینکه کلاس‌های درس از تعلیمات دینی خالی شده و دانش‌آموزان آشنا با مباحث دینی نیستند گفت: برخی معلمان حرکت خودجوش دارند و تعالیم دینی را هم به دانش‌آموزان یاد می‌دهند که جای تقدیر دارد.

امام جمعه یزد در ادامه از معلمان خواستار ارائه تربیت دینی به دانش‌آموزان از طریق برقراری ارتباط عاطفی با آنها شد و گفت: ارائه این نوع آموزش در ساختن جامعه نیز موثر است و از کج‌روی‌های دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند.

ناصری در بخشی از سخنان خود با گرامیداشت فرخنده میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن اظهار داشت: زنان و مادران جامعه اسلامی با الگوگیری از حضرت زهرا(س) باید در تربیت فرزندان خود بکوشند.

وی با بیان اینکه والدین نقشی اساسی در تربیت فرزند و توسعه جامعه اسلامی دارند افزود: مادران وظیفه‌ای جز تربیت فرزند و انسان‌سازی در کانون خانواده ندارند.

خطیب جمعه یزد با انتقاد از اینکه اشتغال زنان موجب دور شدن فرزندان و در نهایت خانواده از تربیت اسلامی و سبک زندگی اسلامی می‌شود تصریح کرد: متاسفانه دنیای امروز از این آفریده لطیف خداوند استفاده ابزاری در راستای اهداف اقتصادی تجاری و هر کاری به غیر از انسان‌سازی اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه در برخی از کشورها برای کار در جایگاه‌های بنزین هم از زنان استفاده می‌کنند عنوان کرد: در کشور ما نیز در برخی فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ از زنان برای رونق کسب و کار استفاده می‌کنند که این رفتار غلط است و باعث نابودی جامعه در بلندمدت می‌شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: عظمت و شخصیت زن در دین اسلام و نزد خداوند متعال بیش از آن چیزی است که امروز در دنیا مدنظر دارند.

وی افزود: شخصیت زن در قالب وظیفه‌ای است که به عهده او گذاشته شده و آن چیزی جز تربیت انسان در امت اسلامی نیست اما متاسفانه زنان جامعه ما با اشتغال خود از تربیت فرزندان دور شده و این کار را به عهده تلویزیون و ماهواره و اینترنت گذاشته‌اند.

ناصری با بیان اینکه هدف دشمنان از توسعه و ترویج آموزش‌های ماهواره‌ای تخریب بنیان خانواده است گفت: در رسانه‌های غربی که امروزه در قالب ماهواره در خانه‌های مسلمانان وجود دارد چیزی جز خشونت و دعوا و کشت و کشتار یاد نمی‌دهند و از این طریق قصد بیمار کردن فرزندان ما و در نهایت نابودی جامعه را دارند.

وی همچنین خطاب به مسئولان گفت: متاسفانه هنوز هم نتوانسته‌ایم تربیت اسلامی را در جامعه داشته باشیم و می‌بینیم که فرزندان ما روز به روز از فراگیری تربیت الهی اسلامی دور می‌شوند.

امام جمعه یزد با تاکید بر حفظ و مراقبت از فرزندان در جامعه خطاب به مسئولان فرهنگی و تربیتی کشور افزود: بهتر این است که مسئولان بررسی داشته باشند و ریشه مشکل را پیدا کنند و هرکاری که لازم است در این زمینه انجام دهد، وقت بگذارند و از تربیت انسان‌های با ایمان و پاک سرشت غافل نباشند.

انتهای پیام/90004/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول