اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه بشرویه، نیمبلوک و خوسف:

احیای عفاف و حجاب از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب حجاب و عفاف در جامعه وضعیت مناسبی نداشت، گفت: احیای عفاف و حجاب از دستاوردها و برکات پیروزی انقلاب اسلامی است.

احیای عفاف و حجاب از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه بشرویه با اشاره به میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن و مادر اظهار کرد: نور وجود حضرت زهرا(س) در جامعه جاهلی که برای زنان و دختران ارزشی قائل نبودند سبب خیر و برکت شد و خداوند به پیامبر دستور داد که به شکرانه ولادت آن بانو نماز شکر به جای آورد و قربانی کند.

وی ادامه داد: قبل از اسلام نسبت به زنان بی‌توجهی شده و زن را مایه ننگ خانواده می‌دانستند به طوری که دختران را زنده به گور می‌کردند.

امام جمعه بشرویه افزود: به واسطه فضائل و خصلت‌های حضرت فاطمه(س) زن در جامعه جایگاهی والا پیدا کرد و حفظ و تکریم شخصیت زن به وسیله حجاب و عفاف کامل شد.

شمس‌الدین، احیای عفاف و حجاب را از دستاوردها و برکات پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: قبل از انقلاب ما در دوره‌ای به سر می‌بردیم که حاکمیت بهایی و استعماری بر کشور حاکم بود و با کشف حجاب و گسترش ‌بی‌بند و باری، عفاف و حجاب در جامعه وضعیت مناسبی نداشت. 

وی تصریح کرد: امروز در بین جوامع اسلامی فرهنگ و تفکر فاطمی رونق گرفته و بصیرت امت اسلامی و شرکت در مراسمات مذهبی سبب گسترش آموزه‌های دینی و اسلامی در جهان شده است.

امام جمعه بشرویه، با بیان اینکه دشمنان اسلام درصدد جدایی مردم از دین هستند، اذعان داشت: فتنه‌انگیزی در کشورهای اسلامی و ایجاد آشوب و التهاب در بین مردم و تفرقه‌افکنی بین ادیان و فرقه‌های مذهبی و گسترش اسلام هراسی در کشورهای جهان به این دلیل است که آنها از محوریت دین ترس و وحشت دارند.

شمس‌الدین از مناسبت‌های هفته به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، روز جهانی کارگر، روز شوراها و هفته شهر و شهروند اشاره کرد.

امام جمعه نیمبلوک معلمان و کارگران را مولد جامعه خواند

امام جمعه نیمبلوک معلمان و کارگران را دو قشر مولد جامعه خواند و گفت: دولت و مردم باید جایگاه معلمان و کارگران را به عنوان دو قشر تأثیرگذار بر فرهنگ و خودکفایی کشور بیش از گذشته ارج نهند.

حجت‌الاسلام اسماعیل مرادی با اشاره به روز معلم افزود: شهادت استاد مطهری ملت ایران را به مبارزه با استکبار مصمم‌تر کرد.

وی ادامه داد: جوانان و محققان از آثار و کتاب‌های شهید مطهری به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

امام جمعه نیمبلوک اضافه کرد: دشمنان با صرف هزینه‌های هنگفت و تبلیغات گسترده سعی دارند مردم را از شرکت در انتخابات مأیوس کنند اما مردم با بصیرت و آگاهی با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حماسه‌سازترین و پر‌افتخارترین صحنه تاریخی را به نمایش خواهند گذاشت.

امام جمعه خوسف انتخابات شوراها را بهترین الگوی دموکراسی دینی و مردم‌سالاری دانست

امام جمعه خوسف در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: کاندیداها باید کار خود را بدون جنجال و مسائل حاشیه‌ای دنبال کنند و هدف آنها تلاش برای خدمت به مردم باشد.

حجت‌الاسلام علیرضا حسینی انتخابات شوراها را بهترین الگوی دموکراسی دینی و مردم‌سالاری دانست و افزود: اندیشه بلند شهید مطهری در فرهنگ جامعه و مبانی سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران تأثیر بسیار بالایی داشته است.

وی اضافه کرد: وجود شهید مطهری در کنار امام راحل(ره) سبب کار آمدسازی جایگاه ولایت مطلقه فقیه در جامعه شده است.

انتهای پیام/69006/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول