اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اکتشاف سازمان زمین‎شناسی و اکتشافات معدنی کشور خبر داد

وجود 23 هزار صنایع معدنی در کشور / فعال بودن 5 هزار معدن در کشور

معاون اکتشاف سازمان زمین‎شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: 23 هزار صنایع معدنی در کشور وجود دارد.

وجود 23 هزار صنایع معدنی در کشور / فعال بودن 5 هزار معدن در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهروز برنا شامگاه سه‎شنبه در جلسه ستاد توسعه معادن اظهار داشت: ایران جزو کشورهای معدنی جهان به شمار می‏رود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 70 نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد که معادن کشور با این مواد شکل گرفته‏اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 7 هزار معدن در کشور وجود دارد.

معاون اکتشاف سازمان زمین‎شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه در مجموع 5 هزار و 6 فقره از معادن کشور فعال است، اضافه کرد: 30 نوع ماده معدنی جدید نیز شناسایی شده است.

*ایران جزو 12 کشور معدنی جهان است

وی با تاکید بر اینکه 10 نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد که از نظر تولید و ذخیره‏سازی رتبه خوبی در این زمینه داریم، افزود: ایران جزو 12 کشور معدنی دنیا است.

برنا با اشاره به اینکه یک و نیم میلیون تن ذخیره آلونیت در کمربند شمالی کشور کشف شده است، ادامه داد: 40 میلیون تن ذخایر فسفات در کشور وجود دارد که متاسفانه کار ویژه‏ای در زمینه صنعت آن صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه 23 هزار صنایع معدنی در کشور فعال بوده که نیاز به مواد معدنی دارد، یادآور شد: باید در این کشور 500 میلیارد تومان برای اکتشافات هزینه شود که بر اساس آمار 185 میلیارد تومان است.

معاون اکتشاف سازمان زمین‎شناسی و اکتشافات معدنی کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه استان زنجان ویژگی‏های متمایزی از نظر زمین‎شناسی دارد، تصریح کرد: اگر کشور را به 9 زون زمین‏شناسی تعریف کنیم چهار زون در استان زنجان قرار می‎گیرد.

*زنجان از مواد معدنی شاخصی برخوردار است

وی با بیان اینکه استان زنجان تعدادی مواد معدنی ویژه‏ای دارد که سایر استان‏ها ندارند، ادامه داد: از جمله این مواد شاخص شامل فلدستاپ، سرب و روی، پتاس، فسفات و انواع سنگ نما می‏شود.

*زنجان از استان‏های آهن‏خیز ایران است

برنا با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از استان‏های آهن‎خیز کشور به شمار می‏رود، اذعان داشت: در این استان سه محور آهن‏خیز شناسایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه نخستین پتاس سنگی کشور در منطقه ایلجاق استان زنجان کشف شده است، اضافه کرد: 10 محدوده طلادار در استان زنجان شناسایی شده است.

معاون اکتشاف سازمان زمین‎شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه استان زنجان از نظر معدنی مزیت‏های بسیار زیادی دارد، افزود: باید در زمینه معادن پنجره واحدی ایجاد شود.

انتهای پیام/73006/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول