اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

حمایت مالی از بخش معدن گلستان مهمترین خواسته است

استاندار گلستان گفت: پشتیبانی و حمایت مالی از بخش معدن و صنایع معدنی استان با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه این بخش از مهمترین انتظارات استان از کارگروه کشوری توسعه معادن است.

حمایت مالی از بخش معدن گلستان مهمترین خواسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، جواد قناعت در سومین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان گلستان اظهار داشت: توسعه معادن می‌تواند نقش بسیار موثری در توسعه اقتصادی استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه معدنی کشور می‎تواند نقش بسیار موثری در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور ایفا کند، هیئت دولت و در راس آن رئیس‌جمهور تصمیم گرفته‎اند با تشکیل کارگروه توسعه معادن کشور و به تبع آن کارگروه توسعه معادن استان‎ها، به روند توسعه این بخش سرعت دهند.

قناعت با اشاره به ظرفیت‎های معدنی موجود در کشور گفت: با تمام ظرفیت‎هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته است تنها حدود 50 درصد توانمندی‎های معدنی کشور در حال استفاده است و حدود نیمی از این ظرفیت‎ها بلااستفاده مانده است.

وی ادامه داد: لازم است در مرحله اول از ظرفیت‎های موجود به نحو شایسته‎تری استفاده شود، و در مرحله دوم با شناسایی توانمندی‎های جدید و برنامه‌ریزی درست و اصولی از ظرفیت‎های جدید به صورت بهینه بهره‎برداری شود و البته در این مسیر ضرورت دارد تمامی ارگان‌های مرتبط با جدیت همکاری و مساعدت کنند.

استاندار گلستان، تهیه نقشه راه مناسب همراه با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود با جدیت و اهتمام کارگروه استانی و تهیه طرح جامع توسعه معادن استان، رفع موانع زیست‌محیطی و مشکلات مربوط به منابع طبیعی در سطح ملی و پشتیبانی و حمایت مالی از بخش معدن و صنایع معدنی استان با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه این بخش را از جمله مهمترین انتظارات استان از کارگروه کشوری توسعه معادن دانست.

سومین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان گلستان با حضور استاندار، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون اکتشافی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سایر اعضای این ستاد در محل دفتر استاندار گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/2307/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول