اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

567 معدن در آذربایجان‌شرقی وجود دارد / 205 معدن فعال نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیش از 567 معدن در استان وجود دارد، گفت: تنها 362 مورد از منابع موجود در استان فعال بوده و 205 معدن فعال نیست.

567 معدن در آذربایجان‌شرقی وجود دارد / 205 معدن فعال نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی پیش از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد اجرایی امور معدنی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: از سال 92 صدور اجازه انجام فعالیت‌های معدنی در محدوده مسجد داغی جلفا، نبی جان کلیبر و آستمال ورزقان، با لحاظ مسائل زیست محیطی و منایع طبیعی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: نحوه واگذاری این محدوده‌ها با رعایت ماده 15 آیین نامه اجرایی قانون معادن از طریق مزایده انجام خواهد گرفت.

عظمایی اظهارکرد: در این جلسه مقرر شده است که اعطای تسهیلات برای اکتشاف، بهره‌برداری ایجاد، تجهیز و نوسازی و سرمایه در گردش واحدهای معدنی و صنایع معدنی به میزان 5 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری صورت پذیرد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های معدنی آذربایجان‌شرقی تلاش خواهد شد که اقدامات موثری در بخش توسعه این بخش انجام گیرد.

عظمایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از کل 68 ماده معدنی موجود در کشور بیش از 52 مورد از آنها در استان ما یافت می‌شود که با اتخاذ تدابیر لازم برای بهره‌برداری از این معادن، شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش ایران اسلامی در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم بود.

وی همچنین با بیان اینکه بیش از 567 معدن در استان وجود دارد، گفت: تنها 362 مورد از منابع موجود در استان آذربایجان‌شرقی فعال هستند.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول