اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست کارگروه معدن مطرح شد

راه‌اندازی معدن فسفات چرام پس از نیم قرن

پس از مشورتها و نظرخواهی‌های فراوان در نشست کارگروه معدن با مصوبات مطرح شده تا سوم خرداد سال جاری سرانجام معدن فسفات چرام پس از نیم قرن شروع به فعالیت خواهد کرد.

راه‌اندازی معدن فسفات چرام پس از نیم قرن

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام عصر امروز اولین نشست کارگروه توسعه بخش معدن شهرستان چرام با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام، اعضای کارگروه، سرمایه‌گذاران شرکت آیرما و جمعی از مسئولان محلی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علیرضا نیکروز در حاشیه این نشست ضمن تسلیت شهادت سپهبد صیادشیرازی، اظهار کرد: شهید صیاد‌شیرازی امیر سرفراز لشکر اسلام در تمام دوران بود که ملت ایران بها و ارزش آن را در سخت‌ترین دوران این نظام مشاهده کرد.

فرماندار چرام در ادامه با اشاره به معدن فسفات چرام، ذخایر معدنی فسفات را یکی از فرصت‌های مناسب کهگیلویه و بویراحمد برای سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان دانست و گفت: ماده معدنی فسفات از لحاظ میزان ذخیره و کیفیت در کشور ماد‌ه‌ای منحصر به فرد است.

وی با بیان‌ اینکه از سال 72 مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی توسط وزارت صنایع و معادن وقت انجام گرفت، عنوان داشت: عملیات اکتشافی این معدن در سال 1349 آغاز و در سال 1372 به پایان رسید و بعد از کش و قوس‌های زیاد بالاخره بزرگترین معدن فسفات رسوبی کشور در شهرستان چرام دوشنبه 26 تیرماه 91 فعالیت خود را آغاز کرد.

این مسئول احداث دانشکده صنعت و معدن چرام را به بهانه وجود ذخایر معدنی در استان و به ویژه راه اندازی معادن فسفات کوه لار چرام ذکر کرد و افزود:  مدت زیادی است مردم زمین‌های خود را کشاورزی نمی کنند و منتظر کار بر روی این معدن هستند.

نیکروز تصریح کرد: شروع به کار این معدن می تواند علاوه بر اشتغال‌زایی جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی موجب افزایش توسعه استان و این منطقه شود.

گفتنی است پس از مشورتها و نظرخواهی‌های فراوان در این نشست با مصوبات مطرح شده تا سوم خرداد سال جاری معدن فسفات چرام شروع به فعالیت خواهد کرد.

به گزارش فارس شهرستان چرام از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد است که به قطب برنج کاری استان معروف و چشمه تاریخی بلقیس نیز در این منطقه واقع است.

انتهای پیام/82002/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول