اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حکم استاندار گلستان:

رئیس نظام مهندسی استان به عنوان عضو ستاد اجرایی معدن گلستان منصوب شد

طی حکمی از سوی جواد قناعت، استاندار و رئیس ستاد اجرایی توسعه بخش معدن گلستان، رئیس نظام مهندسی معدن استان به عنوان عضو ستاد اجرایی توسعه بخش معدن گلستان منصوب شد.

رئیس نظام مهندسی استان به عنوان عضو ستاد اجرایی معدن گلستان منصوب شد

در این حکم با اشاره به اجرای تصویب نامه کمیسیون موضوع اصل 138 قانون اساسی، خطاب به صادقعلی مقدم ابراز امیدواری شده است، با اتکال بر خدای سبحان در راستای انجام وظایف محوله موفق باشید.

رئیس نظام مهندسی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری سومین جلسه این ستاد در استان گفت: این ستاد می تواند چشم‌انداز روشنی برای بخش معدن استان ترسیم کند.

اجرای قانون و بررسی راهکاری توسعه معادن محور برنامه‌های ستاد اجرایی معدن گلستان

صادقعلی مقدم اظهار داشت: این ستاد که در سطح کشور به عنوان کارگروه ایفای نقش می‎کند، با محوریت اجرای قانون، حفاظت از منابع معدنی و راهکارهای توسعه این ظرفیت بالقوه شکل گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت 30 معدن در گلستان افزود: ظرفیت استان در این بخش فراتر از این میزان معادنی است که اکنون در حال فعالیت هستند.

توسعه معدن گلستان نیازمند همت همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی است

عضو ستاد اجرایی معدن گلستان تصریح کرد: توسعه معدن استان در گرو همت جمعی و به کارگیری همه ظرفیت‌های فنی، مهندسی و تخصصی در این عرصه اعم از ظرفیت‌های دولتی و غیر دولتی است.

مقدم ادامه داد: بی‎توجهی به برون‎سپاری و بخشی‎نگری از آفات مهم عدم توسعه بخش‌های مختلف معدن در استان به شمار می‎رود.

فعال‎سازی ظرفیت‌های بالقوه معاون دغدغه مسئولان کشوری و استانی است

وی با اشاره به حضور اخیر معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت در استان اذعان داشت: دغدغه‎های طرح شده از سوی این مقام کشوری نشان داد، برای فعال‎سازی ظرفیت‌های بالقوه معدن در کشور و استان نیازمند یک تلاش همه‌جانبه و حماسه‌گونه هستیم.

مقدم خاطرنشان کرد: فعالیت گسترده در زنجیره اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی از ضروریات امروزه توسعه معادن استان قلمداد می‌شود.

عضویت 467 نفر در نظام مهندسی معدن گلستان

وی با اشاره به تعداد اعضای نظام مهندسی گلستان گفت: تعداد 467 نفر عضو این نهاد تخصصی در استان هستند.

رئیس نظام مهندسی استان گلستان یادآور شد: این اعضا در رشته‌های معدن، زمین‌شناسی، متالوژِی و نقشه‌برداری فعالیت میکنند.

مقدم اضافه کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی، مهندسان برق، مکانیک، کامپیوتر، صنایع، شیمی، مواد، متالوژی، محیط زیست و ژئوفیزیک می‎توانند به عضویت نظام مهندسی استان پذیرفته شده و در صورت نیاز به عنوان مسئول واحدهای صنایع معدنی استان معرفی شوند.

استان گلستان دارای 30 معدن فعال است که در زمینه‌های بهره‌برداری و استخراج ید، صدف کوهی، زغال‌سنگ، سنگ نسوز و سنگ لاشه فعالیت می‎کند.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول