اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی معدن گلستان:

برون‌سپاری امور معدن در گلستان از روند مطلوبی برخوردار نیست

رئیس نظام مهندسی استان گلستان گفت: برون‌سپاری امور معدن برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی و تخصصی این بخش در استان از روند مطلوب و مناسبی برخوردار نیست.

برون‌سپاری امور معدن در گلستان از روند مطلوبی برخوردار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادقعلی مقدم صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: فقدان شفافیت در برون‌سپاری فعالیت‌های معدنی از موانع مهم توسعه این بخش در استان به شمار می‌رود.

فقدان اجرای کامل قوانین از عوامل اصلی کندی برون‌سپاری فعالیت‌های معدنی 

وی ادامه داد: برون‌سپاری فعالیت‌های معدنی استان به بخش‌های تخصصی و مهندسی، کلید توسعه و تحول  این بخش  محسوب می‌شود.

مقدم  تصریح کرد: فقدان اجرای کامل قوانین و مقررات و مقاومت برخی از افراد تاثیر‌گذار در سیستم‌های دولتی  از عوامل تاثیر‌گذار بر سکته و کندی فرایند برون سپاری قلمداد می‌شود.

وی اضافه کرد: سلیقه‌گرایی و تاثیر سیاست های کاری پس از تغییرات اجرایی در سطوح دستگاهی نیز از دیگر دلایل دخیل بر پیشبرد یا توقف برون‌سپاری فعالیت های معدنی است.

حفاظت از ذخایر معدنی نیازمند نظارت و  بهره‌برداری اصولی و فنی است

رئیس نظام مهندسی معدن استان گلستان با مهم خواندن جایگاه معدن در توسعه استان افزود: نیروی انسانی و منابع طبیعی از مهمترین سرمایه‌های ملی هر کشور محسوب می شوند که در این بین ذخایر معدنی در حوزه منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌ای تجدیدناپذیر از جایگاه ارزشمندی در توسعه اقتصادی  برخوردار است.

مقدم تاکید کرد: حفاظت از این ثروت تجدیدناپذیر منوط به استفاده از فنون مهندسی در بهره‌برداری و نظارت بر حسن اجرای استانداردهای فنی و استحصال این سرمایه‌های ملی  است.

وظیفه اصلی نظام مهندسی حفظ و افزایش بهره برداری از منابع معدنی است

وی تصریح کرد: بی‌تردید برون‌سپاری می‌تواند وظیفه اصلی نهادی همچون نظام مهندس معدن را که قانونا وظیفه اش حفظ و افزایش بهره‌برداری منابع معدنی، ترویج اصول فنی و نظارت صحیح و کاربردی بر استخراج این منابع تجدیدناپذیر است تسهیل کند.

به گفته مقدم: سازمان نظام مهندسی معدن استان گلستان می تواند در مباحث مختلف مرتبط با معدن از جمله بحث مطالعات زمین شناسی ضمن همکاری با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان بازویی توانمند در کنار کارشناسان این سازمان حضور داشته باشد.

وی با اشاره به تشکیل دومین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان گلستان گفت: تشکیل این ستاد تخصصی می‌تواند، گامی ارزشمند در تسریع فرایند برون‌سپاری امور معدن و اجرای درست قوانین و آیین نامه های مرتبط این بخش باشد.

مقدم خاطرنشان کرد: تسریع در امور اداری مرتبط با بخش معدن در مراحل اکتشاف، بهره‌برداری و استخراج و نظام‌مند ساختن آن از مهمترین برنامه های آینده  این ستاد تخصصی است.  

تقدیر از نگاه مثبت مسولان ارشد استان به ویژه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان

این مسئول گلستانی یادآور شد: با توجه به دیدگاههای مثبت مسئولان ارشد استان به ویژه  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انتظار می‌رود، روزهای روشنی در انتظار توسعه معدن استان باشد.

مقدم با اشاره به آمار ارجاع امور مرتبط با معدن به نظام مهندسی معدن استان اظهار داشت: طی سال‌های  1389 ،1390 و 1391 ارجاع کار به این بخش تخصصی به ترتیب به 204،234 و466 مورد رسیده است.

افزایش ارجاع کار به نظام مهندسی معدن موید نگاه مثبت مسئولان دستگاه‌های دولتی است

وی اضافه کرد: این آمار مبین رشد در برخی از بخش ها و کاهش ارجاع کار نیز در برخی دیگر از بخش ها است.

مقدم افزود؛ علت افزایش حجم ارجاع کاری به دلیل نگرش مثبت برخی از مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط و کاهش ارجاع نیز موید تاثیر نگرش افراد تاثیرگذار در بخش های دولتی بوده است.

انتهای پیام/83002/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول