اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تنها در 4 درصد از سطح کشور اکتشافات معدنی انجام می‌شود

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تنها در 4 درصد سطح کشور اکتشافات معدنی انجام می‌شود.

تنها در 4 درصد از سطح کشور اکتشافات معدنی انجام می‌شود

وجیه‌الله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در سطح کشور تنها در چهار درصد اکتشافات معدنی انجام می‌شود و در هفت درصد پروانه بهره‌برداری، 23 درصد درخواست مجوز معدنی و 11 درصد مناطق زیست محیطی محسوب می‌شود.

وی افزود: این میزان بهره‌برداری از بخش معدن تنها با اختصاص 30 درصد از کل سرمایه‌گذاری بخش صنعتی کشور اتفاق افتاده در حالی که 25 درصد اشتغال حوزه صنعت آن هم صرفا در معادن سطح 1 و 2، 32 درصد صادرات غیرنفتی، 46 درصد صادرات صنعتی و معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در بخش معدن کشور با بیش از 65 نوع ماده معدنی گفت: این ظرفیت و قابلیت در بخش معدن و بهره‌برداری از آن می‌تواند پویایی و تحول اقتصاد کشور را ممکن سازد.

جعفری میزان استخراج از معادن کشور در سال‌های 90 و 91 را به ترتیب 340 و 390 میلیون تن عنوان کرد و گفت: از 7 هزار معدن دارای پروانه بهره‌برداری با 40 میلیارد تن ذخیره در کشور پنج درصد سنگ‌های تزئینی، 11 درصد معادن مواد فلزی، 29 درصد معادن غیرفلزی و بقیه سنگ‌های ساختمانی هستند که در تهیه مواد اولیه به خصوص سیمان استفاده می‌شوند.

این مقام حوزه صنعت و معدن کشور خواستار توجه و شناسایی توانمندی‌های بخش معدن و همچنین شناسایی معادن و مواد معدنی موجود در کشور شد و گفت: با تاکیدی که از سوی دولت به این بخش و قابلیت‌های آن صورت گرفته ستادی همانند ستاد توسعه کشاورزی در سطح کشور و استان‌ها به دستور رئیس جمهور تشکیل شده تا زمینه تحقق بهره‌مندی از ظرفیت‌های معدنی در کشور را فراهم آورند.

انتهای پیام/3003/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول