اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد

رتبه سوم آذربایجان غربی در تنوع مواد معدنی

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 52 نوع مواد معدنی در معادن آذربایجان غربی وجود دارد و این استان از نظر تنوع مواد معدنی حائز رتبه سوم کشوری است.

رتبه سوم آذربایجان غربی در تنوع مواد معدنی

به گزارش خبرگزاری فارس از تکاب، علی‌اکبر ظاهری صبح امروز در کارگروه توسعه معدن شهرستان تکاب که با حضور فرماندار تکاب، معاون سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان غربی و جمعی از روسای ادارات ذی‌ربط در اتاق جلسات فرمانداری تکاب برگزار شد، اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌های معدنی و راه‌سازی برای بهره‌برداری از معادن امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.

وی بر ایجاد واحدهای فرآوری تاکید کرد و افزود: در این صورت می‌توانیم از مواد معدنی استخراج شده از معادن در داخل استان بهره برده و با فرآوری این مواد به اقتصاد استان کمک کنیم.

طاهری با اشاره به اصلاحیه قوانین در زمینه معدن در دو سال اخیر، تصریح کرد: بر اساس قانون، افرادی که صلاحیت فنی دارند، می‌توانند در بخش معدن بیش‌تر فعال باشند.

وی افزود: این امر زمینه اشتغال تعداد زیادی از فعالان بخش معدن و فارغ‌التحصیلان را سبب می‌شود.

طاهری با تاکید بر توجه بیش‌تر به وضعیت معدن کاران، خاطرنشان کرد: معدن کاران در معرض خطرات جانی متعددی هستند که با ایمن‌سازی محیط می‌توان میزان این آسیب‌ها را کم کرد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به وجود ظرفیت‌های معدنی در تکاب اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری اصولی از این منابع می‌توان گام موثری در بهره‌برداری از معادن برداشت.

طاهری با اشاره به معادن موجود در استان، اظهار داشت: در حال حاضر 52 نوع مواد معدنی در معادن آذربایجان غربی وجود دارد و این استان از نظر تنوع مواد معدنی حائز رتبه سوم کشوری است.

انتهای پیام/61001/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول