اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان:

84 گواهی کشف معدن در سمنان صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور 84 مورد گواهی کشف معدن در سمنان خبر داد.

84 گواهی کشف معدن در سمنان صادر شد

علی پورنبوی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: 84 فقره گواهی کشف معدن در استان سمنان صادر شده است، بر اساس قانون، گواهی کشف معدن تا یک سال اعتبار دارد و در این مدت باید فعالیت لازم برای بهره‏برداری از معدن انجام شود.

وی افزود: از میان گواهی‏های کشف صادره برای 25 نوع ماده معدنی، 31 مورد مهلت آن تمام شده و مراحل بهره‏برداری را طی نکرده و باید بررسی و تعیین تکلیف شوند.

پورنبوی خاطرنشان کرد: از 33 نوع ماده معدنی موجود در استان، سالانه 15 میلیون تن تولید می‏شود و این استان، 25 میلیارد تن ذخیره زمین‏شناسی و 350 میلیون تن ذخیره قطعی منابع معدنی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: دو هزار و 500 میلیارد ریال برای رشد و رونق این بخش به استان سمنان اختصاص یافته و باید از این اعتبار ویژه با توجه به داشتن ظرفیت مناسب معدنی در این استان به بهترین وجه استفاده کرد.

پورنبوی گفت: استان سمنان رتبه اول تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم تولید سولفات سدیم و رتبه سوم تولید کرومیت و زغال سنگ را در کشور دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: همچنین 40 درصد گچ، 60 درصد نمک، 95 درصد سلستین و زئولیت، 15 درصد سولفات سدیم و زغال سنگ و 20 درصد کرومیت کشور در معادن استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام/74004/و20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول