اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی:

واحدهای صنعتی قانون خود اظهاری پایش را جدی بگیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خطاب به واحدهای صنعتی استان گفت: واحدهای صنعتی باید قانون خود اظهاری پایش را در سال جاری جدی بگیرند.

واحدهای صنعتی قانون خود اظهاری پایش را جدی بگیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا صالحی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی ساز و کارهای کاهش آلایندگی صنایع استان که با حضور متولیان بخش صنعت برگزار شد، اظهار داشت: واحدهای صنعتی طبق بند "ب" ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه مکلف هستند برای پایش وضعیت آلایندگی واحدهای صنعتی زیرپوشش خود با انعقاد قرارداد با آزمایشگاه‌های مورد اعتماد محیط زیست هر سه ماه یک بار میزان آلایندگی واحدهای صنعتی خود را اندازه بگیرند.
وی افزود: در این راستا تمامی واحدهای تولیدی ملزم به اجرای قانون خوداظهاری در پایش هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اضافه کرد: طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت 230 واحد صنعتی در استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 25 واحد آلاینده در سال گذشته شناسایی شده‌اند.
صالحی با اشاره به هم‌اندیشی خوب سازمان حفاظت محیط زیست و صنایع استان خاطرنشان کرد: در این راستا خراسان جنوبی راندمان مناسبی را در کاهش آلودگی واحدهای آلاینده داشته است.
وی با بیان اینکه این جلسه با حضور متولیان صنعت و بعضی از واحدهای صنعتی آلاینده استان برگزار شده است، ادامه داد: صنایع آلاینده مشمول ضوابط تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده باید نسبت به کاهش آلودگی واحدهای صنعتی زیر پوشش خود اقدام کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: طبق این قانون واحدهای تولیدی که طی سه دوره نخست مالیاتی سال، نسبت به رفع آلودگی اقدام نکنند، در فهرست صنایع آلاینده مشمول پرداخت یک درصد فروش به عنوان عوارض آلایندگی قرار می گیرند.
صالحی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی آلاینده علاوه بر پرداخت عوارض آلایندگی ملزم به پرداخت جرایم محیط زیستی تعیین شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست هستند.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: مهم‌ترین دغدغه این شرکت این است که بودجه دولتی نداریم و به صورت خودگردان اداره می‌شود.
علی عابدینی افزود: این شرکت در بحث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بسیار خوب عمل کرده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول