اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز زمین پاک صورت می‌گیرد

بازدید شهروندان رشتی از جایگاه 30 ساله زباله سراوان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت گفت: به مناسبت روز زمین پاک شهروندان رشتی از جایگاه 30 ساله زباله در سراوان رشت بازدید می‌کنند.

بازدید شهروندان رشتی از جایگاه 30 ساله زباله سراوان

سیامک دوستدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند در دوم اردیبهشت روز زمین پاک، اظهار کرد: با تلاش سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در روز زمین پاک، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به مسائل زیست‌محیطی از مرکز دفن زباله سراوان بازدید می‌کنند.

وی افزود: این سازمان در نظر دارد به مناسبت روز زمین پاک دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به مسائل محیط زیست را از نزدیک با شرایط مرکز دفن زباله سراوان و روند تولید زباله و دفن آن آشنا کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و شرکت در این برنامه با شماره‌های 2241770 و 2242121 با کد 0131 تماس بگیرند.

وی از برگزاری ایستگاه نقاشی در روز زمین پاک خبر داد و گفت: ایستگاه نقاشی «روزی برای زمین» در خیابان علم‌الهدی رشت با حضور کودکان علاقه‌مند و مهد‌های کودک از ساعت 10 صبح برگزار می‌شود.

دوستدار با اشاره به اهمیت بازیافت زباله‌های شهری بیان کرد: امروزه از مهم‌ترین شاخص‌های زندگی بشر، حفاظت از منابع تولید است.

به گفته وی، بشر دریافته است که تبعات و پیامدهای خسارت و زیان‌هایی که به طبیعت وارد می‌کند به مراتب بیشتر از بهره‌ای است که از آلودن محیط زیست دریافت می‌کند.

دوستدار خاطرنشان کرد: به همین دلیل انسان‌ها با به‌کارگیری امکانات عملی و علمی می‌کوشند کمترین زیان را به طبیعت وارد آورد.

وی با تصریح بر اینکه امروزه تولید زباله در شهرهای بزرگ مسئله‌آفرین شده است، اذعان کرد: روند تولید زباله که خود ناشی از فعالیت انسان شهرنشین مصرف‌کننده است و هر روز نیز او را به مصرف بیشتر ترغیب می‌کنند، جزو لاینفک زندگی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت یادآور شد: به طور متوسط هر انسان شهرنشین روزانه نیم کیلوگرم زباله تولید می‌کند و اگر جمعیت شهرنشین کشور 30 میلیون نفر تخمین زده شود، روزانه معادل 15 هزار تن زباله تولید می‌شود که دفع این حجم عظیم زباله در صورتی که اصولی و بهداشتی انجام نشود، معضلات جبران‌ناپذیر زیست‌محیطی را به دنبال دارد.

وی متذکر شد: در صورتی که با دیدگاه مثبت به زباله نگاه شود و عبارت طلای کثیف بر آن بگذاریم، زباله ماده‌ای ارزشمند و قابل بازیافت است.

به گفته دوستدار، استفاده از زباله به عنوان کود گیاهی می‌توان زباله را با روش‌هایی به مواد تقویت کننده خاک یا کود «کمپوست» تبدیل کرد که سرشار از مواد آلی و عناصر مورد نیاز گیاه است.

وی یادآور شد: با مصرف کمپوست می‌توان تا 70 درصد در مصرف کودهای شیمیایی صرفه‌جویی کرد.

انتهای پیام/84002/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول