اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

زباله‌ زخمی کهنه بر طبیعت مازندران

زباله‌های سرگردان در طبیعت مازندران به ویژه کجور زخمی کهنه بر چهره زیبای طبیعت این منطقه شده است و خطری جدی برای محیط زیست این بخش به حساب می‌آید.

زباله‌ زخمی کهنه بر طبیعت مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از کجور، سرزمین سرسبز و زیبا اما محروم کجور مازندران همواره مورد توجه همه کسانی است که در پی آرامش روحی و روانی واقعی در دامان طبیعت هستند و کجور این قابلیت مهم درمانی را در خود دارد.‌

وجود طبیعت منحصربه‌‌فرد و آب و هوای بسیار روح‌نواز و دلپذیر و در کنار آن دهکده فرهنگی و تاریخی کندلوس که موزه غنی و تاریخی کندلوس را در خود جای داده است، موجب آن شده تا گردشگران داخلی و خارجی زیادی در طول ایام سال به این نقطه زیبای مازندران سفر کنند.

از سوی دیگر تکنولوژی با سرعت روزافزون خود سعی دارد تا در خدمت بشر باشد و آرامش و آسایش را برای وی به ارمغان آورد اما امروزه آنچه در کجور واضح است، این است که زباله‌ها همپای تکنولوژی مدرن خود را در دامان طبیعت و مجاورت جاده‌ها روستایی نمایان می‌کند.

زباله‌هایی که بیشتر یا غیرقابل بازیافت هستند و یا برای تجزیه و بازیافت شدن در طبیعت حداقل حدود 100 سال زمان نیاز دارد و این یعنی به صدا درآمدن زنگ خطر زباله‌ها برای طبیعت سرسبز، زیبا و خدادادی کجور مازندران.

انباشت و بعضاً پخش‌شدن زباله‌ها از راه‌های مختلف نه تنها تصویر زشت و بد منظری را در اذهان مسافران و گردشگران حک می‌کند بلکه زمینه را برای ایجاد و بروز بیماری‌های خطرناک به ویژه برای اهالی کجور فراهم می‌کند.

در این بین همه ساله عید نوروز نیز در شمال حال و هوای خاص خود را دارد و همه ساله با فرا رسیدن ایام نوروز جمعیت زیادی از گردشگران و مسافران به سمت شمال کشور و استان مازندران سرازیر شده تا غبار خستگی یک سال را از تن خود زدوده و با انرژی بیشتر سال پیش روی خود را آغاز کنند.

استان مازندران که یکی از پرترافیک‌ترین استان‌های گردشگری در کشور است دارای نقاط گردشگری هدف بسیار زیادی است و همین امر موجب هجوم گردشگران به این استان می‌شود.

مازندران با دارا بودن اماکن و روستاهای گردشگری هدف در کشور همواره مورد توجه مسافران و گردشگران بوده است که در این بین روستای گردشگری هدف کندلوس در غرب مازندران همواره در طول سال و به ویژه در ایام نوروز پذیرای جمعیت بی‌شماری از مسافران و گردشگرانی است که از سطح کشور به این سرزمین مسافرت کرده تا از مواهب طبیعی و الهی این روستای بسیار زیبا بهره‌مند شوند.

حضور گردشگران در روستای گردشگری کندلوس از یک‌سو به دلیل رونق و چرخش اقتصادی موجب خرسندی است اما از سویی دیگر عواقبی را با خود به همراه دارد که بارها از طریق رسانه‌ها به آن اشاره شده اما تاکنون هیچگونه حرکت پایدار برای حل آن صورت نگرفته است.

معضل سریالی زباله در کجور و به ویژه در مسیر منتهی به روستای گردشگری کندلوس همواره سبب منظره‌ای بسیار زشت و ناراحت‌کننده در دامان طبیعت شده است و به‌دنبال آن زمینه را برای بروز و ظهور هرگونه آلودگی‌های زیست محیطی و انواع بیماری‌ها را فراهم می‌کند.

منطقه کجور و به ویژه مسیرهای منتهی به روستای گردشگری کندلوس از حجم گسترده زباله‌های ناشی از حضور گردشگران در این منطقه در امان نیست و این منطقه کم و بیش در زیر تلی از انواع زباله قرار می گیرد و این مشکل به ویژه در ایام نوروز ملموس‌تر است.

وجود انواع و اقسام زباله‌ها در مناطق مختلف کجور تهدید جدی برای سلامت و بهداشت مردم کجور شده‌ و زنگ خطر زباله‌ها برای طبیعت کجور به صدا درآمده است.

امید که نسبت به این موضوع حساسیت لازم نشان داده شود تا شاهد وجود زباله‌ها در دامان طبیعت نباشیم.

انتهای پیام/86019/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول