اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل:

روزانه 350 تن زباله در اردبیل جمع‌آوری می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل گفت: ماموران سختکوش شهرداری روزانه و در ساعات مقرر 350 تن زباله را در سطح شهر اردبیل جمع‌آوری کرده و برای بازیافت به ایستگاه موقت و همچنین محل اصلی دفن زباله انتقال می‌دهند.

روزانه 350 تن زباله در اردبیل جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کیومرث اوچی صبح امروز در نشست با جمعی از متولیان و پیمانکاران تنظیف شهری در مناطق اردبیل اظهار داشت: این زباله‌ها در ساعات تعیین شده از محلات و خیابان‌های اردبیل جمع‌آوری شده و به همت اکیپ‌های فعال در این حوزه تا نخستین ساعات صبح جمع‌بندی شده و به محل دفن زباله انتقال داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جمع‌آوری و انتقال رعایت موازین بهداشتی و جلوگیری از هرگونه نابسامانی احتمالی در کار جمع‌آوری زباله مدنظر قرار گرفته و رعایت می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان برای رفت و روب عمومی و جمع‌آوری زباله در شهر اردبیل هزینه شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل ادامه داد: ما در حدود 640 هکتار از سطح شهر روزانه جمع‌آوری زباله را شاهد هستیم که این کار به صورت مکانیزه و نیمه‌مکانیزه انجام می‌شود.

اوچی افزود: آنچه که در این زمینه بیشتر مورد توجه و مدنظر است جمع‌آوری زباله به شکل صحیح و اصولی است که می‌تواند به زیبایی و فرح‌بخشی چهره شهری کمک کند.

این مسئول عنوان کرد: جمع‌آوری زباله در اردبیل به همت 650 کارگر و به کارگیری امکانات و دستگاه‌های مکانیزه انجام می‌شود و ما بارها از شهروندان خواسته‌ایم تا این ماموران را در جمع‌آوری زباله با گذاشتن زباله در موعد مقرر و ساعت تعیین شده در بیرون از منزل، همراهی کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل بیان داشت: هر چند ما به صورت موقت با شماره تلفن 137 به عنوان سامانه خدمات شهری در خدمت شهروندان هستیم اما ضرورت دارد همه شهروندان در قرار دادن زباله‌ها درون کیسه مشکی پلاستیکی محکم و بستن درب آن همت کنند تا ماموران شهرداری در جمع‌آوری آن با مشکل خاصی مواجه نشوند.

اوچی زمانبر بودن جمع‌آوری زباله در مناطق مختلف شهری را یادآور شد و گفت: با هدف تسریع در خدمت‌رسانی و انجام امور به ویژه جمع‌آوری زباله‌ها شهروندان همکاری لازم را با این نهاد خدماتی انجام می‌دهند.

وی ضرورت تامین بهداشت شهری و رعایت نظافت عمومی را یادآور شد و افزود:‌ بهترین همکاری مردم در این زمینه قرار دادن زباله در مکان مشخص و ساعت اعلام شده است تا در جمع‌آوری آن تسریع صورت گرفته و قصوری را شاهد نباشیم.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل برداشت زباله‌های بیمارستانی و مراکز درمانی نیز بخشی از فعالیت این مجموعه است که همراه با حساسیت خاص در جمع‌آوری آن نیز دقت لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اوچی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: البته مراکز درمانی و بیمارستانی بر اساس انعقاد قراردادی که داشته‌اند موظف شده‌اند نسبت به خرید و نصب دستگاه بی‌خطر‌سازی زباله‌ها و همچنین سوزاندن آن به شکل نوین اقدام کنند که البته پس از بی‌خطر‌سازی زباله‌ها بخش مهمی از آلاینده‌های شهری توسط ماموران شهرداری جمع‌آوری و دفع می‌شود که در این زمینه نگرانی خاصی نیز وجود ندارد.

انتهای پیام/62003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول