اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بندرعباس عنوان کرد

توسعه بلوار ساحلی دلیل اصلی روانی ترافیک / جمع‌آوری روزانه 400 تن زباله در بندرعباس

شهردار بندرعباس با بیان اینکه توسعه بلوار ساحلی مهم‌ترین نقش را در روانی ترافیک نوروزی در این شهر داشته است از جمع‌آوری روزانه 400 تن زباله در این شهر طی ایام مذکور خبر داد.

توسعه بلوار ساحلی دلیل اصلی روانی ترافیک / جمع‌آوری روزانه 400 تن زباله در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس محمد جواد  سلطان‌زاده امروز در جمع مدیران استان هرمزگان و استاندار با ارائه گزارش فعالیت‌های نوروزی شهرداری بندرعباس، اظهار داشت: شهرداری بندرعباس با تقسیم‌بندی کارها قبل از نوروز با هفت کمیته با کاربردها و وظایف مختلف کار خود را در امر خدمات رسانی و آماده سازی شهر برای نوروز آغاز کرد.

وی با بیان اینکه نشست‌های مربوطه نیز برای هماهنگی‌ها به طور مداوم برگزار شد، افزود: ساماندهی خدمات و تجمیع شعبات ادارات و دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله دستاوردهای مهمی بود که نقش آن در رضایت‌مندی مسافران تأثیر بسزایی به جای گذاشت.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه ساماندهی ورودی اصلی شهر همواره از دغدغه‌های شهرداری است به کارهای صورت گرفته در این راستا اشاره و افزود: راهنمایی مسافران به وسیله نصب بروشورها و تابلوهای کارآمد در سطح خیابان‌ها از طرف شهرداری، نقش مهمی را در کاهش ترافیک داشته است.

وی همچنین به تکمیل و احداث بخش های جدید بلوار طالقانی و بلوار ساحلی اشاره و افزود: احداث پل خور گورسوزان و بلوار حسین آباد و دیگر پروژه‌های مربوطه سبب شد بندرعباس با وجود پذیرایی از چندین میلیون نفر طی ایام نوروز نسبت به سال‌های گذشته شاهد روان‌ترین ترافیک خود در این ایام باشد.

به گفته سلطان‌زاده حجم بالایی از فعالیت‌های عمرانی طی دو ماه پایانی سال توسط شهرداری در بندرعباس به انجام رسیده به نحوی که بیشترین حجم عملیات عمرانی توسط این نهاد مربوط به دو ماه آخر سال است.

وی بیان کرد: حجم بالایی از خاک‌برداری و خاک‌ریزی در سطح ساحل و دیگر پروژه‌های مربوطه محقق شده است که این امر در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

سلطان‌زاده همچنین افزود: اسکان مسافران در 9 بوستان و فراهم‌سازی امکانات مورد نیاز، ایجاد پارکینگ‌ها در نقاط مختلف شهر نیز با روند مطلوبی محقق شد و نتیجه آن استفاده مطلوب مسافران و میهمانان از این امکانات و فضای شهری بود.

شهردار بندرعباس یادآور شد: علی‌رغم ایجاد 350 سرویس بهداشتی و 80 سرویس حمام و دوش در سطح بوستان‌های یاد شده، مبحث کمبود اینگونه امکانات در زمان نوروز کماکان محسوس است که باید برای سال‌های آینده تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی در عین حال تاکید کرد: به طور معمول و برای جمعیت شهر بندرعباس در بخش پارک‌ها و بوستان‌ها کمبودی در وجود سرویس‌های بهداشتی نداریم و بیشتر هدف از بیان کمبود ایجاد سرویس‌های بیشتر در کمپ‌های اسکان مسافران نوروزی است.

سلطان‌زاده همچنین به روند تنظیف شهر طی ایام نوروز اشاره و افزود: سرانه تولید زباله برای هر نفر شهروند بندرعباسی در حالت معمول برابر با 700 گرم است که این رقم در نوروز به یک هزار و 200 گرم رسید و این امر کار شهرداری را دو برابر کرد. در همین راستا 12 خودرو مازاد بر استانداردهای معمول به سیستم جمع‌آوری زباله اضافه کردیم.

شهردار بندرعباس یادآور شد: روزانه در حالت معمول در بندرعباس حدود 280 تن زباله جمع‌آوری می‌شود که این رقم در ایام نوروز به 400 تن در روز رسید.

انتهای پیام/8800/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول