اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد خبر داد

کاهش 283 تنی تولید زباله طی ایام نوروز 92 در خراسان رضوی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد از کاهش 283 تنی تولید زباله در ایام نوروز 92 نسبت ‌به سال گذشته خبر داد.

کاهش 283 تنی تولید زباله طی ایام نوروز 92 در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی نجفی عصر امروز در نشستی خبری که در محل تالار کوهسنگی برگزار شد، اظهار کرد: زباله خشک در سال 90 روزانه 157 تن بوده که این رقم در سال 91 به 178 تن افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با اشاره به افزایش 13 درصدی تولید زباله خشک در سال 91 نسبت به سال 90 گفت: در اسفند سال 90 روزانه 255 تن زباله خشک تولید شده که این رقم در اسفند ماه سال 91 با توجه به حضور زائران در شهر مشهد به روزانه 210 تن تولید زباله خشک کاهش یافته است.

وی مشارکت شهروندان مشهدی را در جمع‌آوری و تفکیک زباله از مبدا مناسب ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته 65 هزار و 231 تن زباله خشک تفکیک شد که این رقم با توجه به آمار تفکیک زباله به میزان 57 هزار و 696 تن در سال 90 از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد ارزش همکاری مستقیم مردم در تفکیک زباله‌های خشک در سال گذشته را 19 میلیارد و 570 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این رقم همکاری حتی معادل اعتبار کل شهرداری‌های برخی از استان‌های کشور است.

وی با اشاره به ارزش اقتصادی زباله‌های خشک جمع‌آوری شده توسط مردم یادآور شد: ارزش اقتصادی مستقیم زباله‌های خشک جمع‌آوری شده 58 میلیارد تومان است که در مجموع خروجی اقتصادی تفکیک زباله­‌های خشک شهروندان مشهدی در سال 91 معادل 77 میلیارد تومان بود.

نجفی با اشاره به میزان پسماند جمع‌آوری شده در نوروز 92 بیان کرد: در 15 روز ابتدایی امسال بیش از 22 هزار و 600 تن پسماند از سطح شهر مشهد جمع‌آوری شد که با توجه به افزایش حضور زائران این میزان نسبت به سال گذشته 283 تن کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: به طور متوسط هر زائر روزانه بیش از 700 گرم زباله تولید می‌کند که از میزان زباله تولیدی توسط هر شهروند مشهدی بیشتر است.

نجفی تاکید کرد: همچنین طرح جمع‌آوری سبزه نوروزی شهروندان نیز برای دومین سال متوالی با موفقیت اجرا شد و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و شهروندان ضمن تحویل سبزه خود به همکاران ما جوایزی متنوعی همچون کتاب داستان، لوازم التحریر، کیسه زباله مخصوص خودرو، دستمال کاغذی دریافت کردند.

وی در ارتباط با این طرح اظهار کرد: جمع‌آوری سبزه نوروزی شهروندان طرحی بود که سال گذشته برای نخستین بار در کشور اجرا شد و امسال نیز برای دومین سال متوالی با موفقیت صورت گرفت.

انتهای پیام/70005/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول