اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حفاظت محیط زیست تربت‌حیدریه:

روزانه 120 تن زباله در شهر تربت‌حیدریه تولید می‌شود

مسئول حفاظت محیط زیست تربت‌حیدریه گفت: روزانه حدود 120 تن زباله در شهر تربت‌حیدریه تولید می‌شود بنابراین باید اقدامات مؤثری در ارتباط با بازیافت زباله انجام شود.

روزانه 120 تن زباله در شهر تربت‌حیدریه تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، سعید پشم‌چی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با نزدیک شدن به دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک، نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان در سال 92 به ریاست معاون عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه و با حضور دیگر اعضا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

دبیر کارگروه مدیریت پسماند تربت‌حیدریه افزود: در این نشست ضمن بررسی عملکرد سال 91، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی سال جدید اعلام و مورد تصویب قرار گرفت.

مسئول حفاظت محیط زیست تربت حیدریه آغاز ساماندهی زباله‌گاه‌های روستایی برای نخستین‌بار در سطح استان، ساماندهی زباله‌گاه شهر تربت‌حیدریه، پاکسازی بستر یک رودخانه نزدیک شهر، برگزاری مطلوب روز طبیعت در سطح شهرستان، برگزاری جلسات کارگروه و کمیته‌های تخصصی پنج‌گانه را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده سال گذشته برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان و درخواست دبیر کارگروه، اعضا برای اطلاع بیشتر از روند اجرایی طرح ساماندهی زباله‌گاه و نوع و میزان مواد قابل بازیافت در معیت معاون عمرانی فرمانداری و رئیس کارگروه به زباله‌گاه شهر تربت‌حیدریه عزیمت و از روند و چگونگی دفن زباله و میزان پیشرفت پروژه کمپوست بازدید کردند.

مسئول حفاظت محیط زیست تربت‌حیدریه خاطرنشان کرد: در ادامه این برنامه از دو واحد صنعتی جمع‌آوری ضایعات و یک واحد صنعتی خردایش مواد قابل بازیافت نیز بازدید به عمل آمد و مقرر شد پیگیری برای توسعه واحدهای بازیافت در شهرستان صورت پذیرد. 

وی یادآور شد: روزانه حدود 120 تن زباله در شهر تربت‌حیدریه تولید می‌شود که بخش اعظم آن قابل بازیافت و تبدیل به مواد مصرفی و مورد نیاز و یا کود سبز می‌شود و باید اقدامات مؤثری در ارتباط با بازیافت زباله انجام شود.

پشم‌چی تصریح کرد: بر اساس مصوبات ستاد معاینه فنی شهرستان تربت‌حیدریه طرح گشت ویژه پایش معاینه فنی خودروهای سبک در این شهرستان اجرایی شد.

وی با اشاره به معاینه فنی خودرو در تربت‌حیدریه اظهار داشت: بر اساس این طرح، هر چهارشنبه اعضای ستاد معاینه فنی شامل پلیس راهور، حفاظت محیط زیست و شهرداری به صورت مشترک نسبت به بررسی وضعیت ظاهری و فنی خودروها و صدور برگه‌های معاینه فنی اقدام می‌کنند.

مسئول حفاظت محیط زیست تربت‌حیدریه گفت: در نخستین گشت سال جدید، از 102 دستگاه خودرو بازدید شد که از این تعداد 23 مورد فاقد معاینه فنی بودند و علاوه بر جریمه به مراکز معاینه فنی هدایت شدند.

انتهای پیام/70001/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول