اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بجنورد:

روزانه 120 تن زباله در بجنورد تولید می‌شود/ 70 درصد زباله‌ها قابل بازیافت است

شهردار بجنورد گفت: روزانه به طور متوسط 120 تن زباله در شهر بجنورد تولید که با هزینه‌ای بالغ بر 36 میلیون ریال جمع آوری می‌شود.

روزانه 120 تن زباله در بجنورد تولید می‌شود/ 70 درصد زباله‌ها قابل بازیافت است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد، کیوان دژهوت اظهار کرد: به سبب رفاه شهروندان و حفظ بهداشت محیطی از این پس در روزهای جمعه و ایام تعطیلی نیز زباله‌ها جمع آوری می‌شوند.

وی افزود: سرانه متوسط تولید زباله در کشور 750 و در شهر بجنورد 600 گرم است که 70 درصد آن زباله خشک و قابل بازیافت است.

دژهوت تصریح کرد: به سبب کاهش هزینه‌ها هم اکنون طرح تفکیک زباله از مبدأ در 12 منطقه شهری اجرا شده و همچنین 4 غرفه جمع آوری زباله‌های بازیافتی در شهر جانمایی شده است که شهروندان می‌توانند زباله‌های بازیافتی را به این غرفه‌ها تحویل دهند.

وی یادآور شد: بازیافت زباله‌های خشک، فرصت ایجاد اشتغال و تبدیل آن به مواد مصرفی و حفظ محیط زیست را فراهم می‌آورد که تأثیر مستقیمی بر اقتصاد منطقه خواهد داشت.

شهردار بجنورد اظهار کرد: امیدواریم شهروندان ما با مشارکت در تفکیک زباله سهم و نقش خود را در حفظ محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت محلی و کاهش هزینه‌های خدمات شهری ایفا کنند تا شهرداری نیز بتواند سطح خدمات خود را بیشتر کند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون برای برداشت هر کیلو زباله 300 ریال هزینه می‌شود که در مجموع روزانه برای انتقال 120 تن زباله تولیدی 36 میلیون ریال هزینه می‌شود و تفکیک زباله‌های خشک به میزان 70 درصد این هزینه را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/63001/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول