اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

تهیه نقشه 80 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: نقشه 80 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهیه شده است.

تهیه نقشه 80 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان

محمد‌رضا نهاوندی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته 50 هزار قطعه از اراضی کشاورزی استان زنجان نقشه‌برداری شده است.

وی با اشاره به اینکه تهیه نقشه اراضی کشاورزی توسط 42 شرکت صورت گرفته است، خاطر‌نشان کرد: در مجموع طی سال گذشته در 217 هزار هکتار از اراضی کشاورزی با سن گندم مبارزه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه با پیش‌بینی‌های صورت گرفته و مبارزه با سن گندم، خسارت این آفت به کمتر از 2 درصد رسیده است، اضافه کرد: اگر مبارزه نمی‌شد میزان خسارت‌های این آفت به گندم‌زارها به 40 درصد می‌رسید.

وی با اشاره به اینکه تله‌های نوری و فرمونی در استان زنجان تولید شده است، تصریح کرد: این تله در کاهش خسارت‌ها نقش بسیار مهمی داشته است.

*شناسایی زنبور تریکوگراما برای مبارزه با کرم گلوگاه

نهاوندی‌پور با اشاره به اینکه شناسایی زنبور تریکوگراما به منظور مبارزه با کرم گلوگاه انار از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان طی سال گذشته بوده است، ادامه داد: در حال حاضر نسبت به تکثیر این نوع زنبور در شهرستان طارم اقدام شده است.

وی با بیان اینکه بهبود قابل توجه ضریب مکانیزاسیون استان زنجان یکی از موفقیت‌های بخش کشاورزی به شمار می‌رود، افزود: بیش از 900 دستگاه تراکتور و ادوات دنباله‌بند طی سال گذشته در استان جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه استان در جذب تعداد تراکتورها دومین استان کشور است، اضافه کرد: تجهیز 21 گروه مکانیزاسیون از شرکت‌های فنی و مهندسی و تهیه و تجهیز واحدهای مکانیزه استان از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در سال گذشته محسوب می‌شود.

*خودکفایی زنجان در تولید برخی از بذرهای کشاورزی

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در صدور مجوزها رشد 176 درصدی داشته است، یادآور شد: در تولید بذر محصولاتی چون سیب‌زمینی، خلر، ماشک و حبوبات به خودکفایی رسیده‌ایم.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه صادرات بذر سیب‌زمینی به شش استان دیگر کشور از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی زنجان در سال گذشته است، افزود: 100 درصد بذر مورد نیاز گندم استان تامین شده است.

انتهای پیام/73006/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول