اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان مجهز به سیستم آبیاری نوین شدند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان طی دولت‌های نهم و دهم مجهز به سیستم آبیاری تحت‌فشار شده است.

28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان مجهز به سیستم آبیاری نوین شدند

ابراهیم حسن‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به بیان اقدامات انجام شده دولت‌های نهم و دهم در بخش کشاورزی استان پرداخت و اظهار داشت: با تجهیز این میزان زمین کشاورزی به سیستم آبیاری تحت‌فشار از سال 84 تاکنون حجم کل اراضی مجهز به این سیستم به 40 هزار هکتار رسیده است.

وی از ایجاد 13 هزار باغ جدید در استان از سال 84 تاکنون خبر داد و تصریح کرد: بخشی از سرمایه‌گذاری‌های احداث این میزان باغ، از تسهیلات بانکی و بخشی هم از محل اعتبارات عمرانی وزارت جهاد کشاورزی و استان تأمین شده است.

حسن‌نژاد با بیان اینکه کردستان ظرفیت بالایی از نظر ایجاد باغ دارد، عنوان کرد: در حال حاضر وسعت کل باغ‌های استان 40 هزار هکتار است که ظرفیت افزایش وسعت باغ‌ها در استان وجود دارد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در سال‌های اخیر همچنین 40 هزار تن به میزان تولید گوشت سفید استان اضافه شده است.

حسن‌نژاد گفت: در سال 84 میزان تولید گوشت سفید در کردستان 16 هزار تن بود که امروز شاهد تولید 56 هزار تن گوشت سفید در سطح استان هستیم.

وی با اشاره به ایجاد پنج کشتارگاه صنعتی طیور در استان، اضافه کرد: در حال حاضر به غیر از دو شهرستان استان که آنها هم از محل اعتبارات طرح توسعه بخش کشاورزی در حال احداث کشتارگاه هستند، در مابقی شهرستان‌های استان کشتارگاه طیور وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: هم اکنون ظرفیت کشتارگاه‌های طیور در استان 10 هزار قطعه در ساعت است.

حسن‌نژاد یادآور شد: در دولت‌های نهم و دهم با ایجاد استخرهای پرورش ماهی ظرفیت تولید بیش از 2 هزار تن گوشت ماهی در استان ایجاد شده که بدین وسیله میزان تولید گوشت ماهی به 4 هزار و 800 تن رسیده است.

این مسئول اذعان داشت: در همین مدت 16 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید شده است.

وی در پایان با بیان اینکه کردستان امروز یکی از استان‌های بکر کشور از نظر تولید منابع ژنتیکی باغی مانند توسعه نهالستان‌هاست، متذکر شد: سالیانه 11 میلیون اصله نهال در استان تولید می‌شود که ظرفیت تولید 9 میلیون اصله نهال در چند سال گذشته ایجاد شده است.

انتهای پیام/79003/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول