اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد

جذب 290 میلیارد تومان اعتبار توسعه کشاورزی در سال گذشته

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان از جذب 290 میلیارد تومان اعتبار توسعه کشاورزی در یک سال مالی گذشته خبر داد و آن را نشان از وجود ظرفیت بالای سرمایه گذاری در استان دانست.

جذب 290 میلیارد تومان اعتبار توسعه کشاورزی در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسن‌نژاد در جلسه شورای توسعه بخش کشاورزی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: 9 هزار و 897 طرح با رقم 458 میلیارد تومان در سال 90 برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شد.

وی سهم اعتبارات استان در سال 90  در ارتباط با توسعه بخش کشاورزی را 166 میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: این میزان  اعتبارات سال 90 استان به 3 هزار و 674 طرح معرفی شده به بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی سهم بانک سپه در پرداخت تسهیلات به طرح‌های کشاورزی را 44 میلیارد تومان خواند و بیان داشت:  تاکنون 31 میلیارد و 500 میلیون تومان از میزان سهم اعتبارات بانک سپه تعیین تکلیف و به نام مجریان تصویب شده است و برای 12 میلیارد تومان باقی مانده  در این بانک نیز طرح‌هایی معرفی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان میزان اعتبارات بخش توسعه کشاورزی در سال 91 را 81 میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار داشت: به صورت صد درصد طر‌های معرفی شده برای دریافت مجموع اعتبارات سال 90 و 91 بخش توسعه کشاورزی استان که 290 میلیارد تومان است تعیین تکلیف شده است.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 315 میلیارد تومان متقاضی جدید در بانک‌های استان وجود دارند که از محل اعتبارات امسال و هم چنین سال‌های 91 و 90 بایستی تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات توسعه کشاورزی تصویبی است عنوان کرد: خوشبختانه هیچ مشکلی از لحاظ اینکه اعتبارات سال 90 و 91 شامل سال مالی شود نیست.

وی تصریح کرد: جذب 290 میلیارد تومان اعتبار برای یک سال مالی در بخش کشاورزی کردستان نشان از ظرفیت بالای استان در رابطه با جذب سرمایه‌گذاری است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در سال 89 نیز از محل بنگاه‌های اقتصادی 98 میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان سرمایه‌گذاری شده است افزود: در سال‌های 89، 90 و 91 حجم گسترده‌ای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان صورت گرفته است.

حسن‌نژاد اضافه کرد: اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی از سوی دولت حاکی از وجود ظرفیت‌های بالقوه در بخش کشاورزی است.

وی در پایان عنوان کرد: در دولت‌های نهم و دهم  ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی استان ایجاد شده است.

انتهای پیام/79003/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول