اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران:

شهرری الگوی موفق در توسعه فضای سبز است/ لزوم حفظ سازمان‌های کشاورزی حاشیه شهرری

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران روند پیشرفت شاخص‌های زیست محیطی شهر ری را مثبت ارزیابی کرد و توسعه فضای سبز این منطقه را از لحاظ ایجاد کمربند سبز، کیفیت و نحوه آبیاری قابل تقدیر برشمرد.

شهرری الگوی موفق در توسعه فضای سبز است/ لزوم حفظ سازمان‌های کشاورزی حاشیه شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، معصومه ابتکار ساعاتی پیش در سومین بازدید دوره‌ای کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران از منطقه 20 که به منظور ارزیابی شاخص‌های زیست محیطی صورت گرفت در جمع مدیران محله، شورایاران و نمایندگان بخش‌های دولتی عدم مدیریت یکپارچه را به عنوان خلاء مدیریت شهری برشمرد و گفت: به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر و تحقق اهداف کلان مدیریت شهری و طرح خلا و کاستی‌های مشترک و دور سوم بازدیدهای دوره‌ای این کمیسیون در حضور دستگاههای دولتی تاکید شده است، تا با همدلی و هم‌فکری بیشتر عرصه خدمت رسانی به مردم را گسترش دهیم.

ابتکار با اشاره به اینکه بر اساس شاخص‌های محیط زیست روند پیشرفت در منطقه 20 مثبت است خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز از لحاظ ایجاد کمربند سبز، کیفیت و نحوه آبیاری، مدیریت پسماند و احداث خطوط لوله‌های فاضلاب شهری در وضعیت خوبی قرار دارد و منطقه 20 را می‌توان به عنوان یک الگوی موفق به توسعه فضای سبز معرفی کرد.

وی در ادامه بر لزوم حفظ فضاهای کشاورزی اطراف شهرری به تاثیرات مثبت تلطیف هوا، زیبایی منظر و اشتغال‌زایی را به دنبال دارد اشاره کرد و اظهار داشت: ساماندهی آرامستان‌‌های سطح شهر، انتقال صنوف آلاینده، پایش بقای سموم در فرآورده‌های غذایی و ساماندهی دکل‌های مخابراتی از جمله مواردی است که در جلسه تخصصی شورای شهر با حضور نمایندگان بخش‌های دولتی و سازمان‌های مرتبط در حال بررسی و پیگیری است.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: استمرار طرح h.s.e برای تمام طبقات زیرمجموعه مدیریت شهری، مدیریت مصرف انرژی، استفاده از انرژی خورشیدی و فضای سبز عمودی در سطح ساختمان‌های مسکونی و اداری از دیگر مصوبات شورا است که در دستور کار قرار گرفته است.

ابتکار در پایان تصریح کرد: محور فعالیت‌های مذکور، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است که برای تحقق آن از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنیم و آمادگی برگزاری یک جلسه مختص منطقه 20 با حضور نمایندگان بخش‌های دولتی این منطقه، مدیران محله و شورایاران در صحن شورای اسلامی شهر تهران را داریم.

این گزارش حاکی است اعضای کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار، قائم مقام، معاونان شهرداری منطقه 20 از موسسه ایلیا، بوستان جانبازان، سرای محله استخر و پروژه در حال احداث بزرگراه امام علی (ع) در منطقه 20 بازدید کردند و درجلسه‌ای که با حضور مدیران محله، شورایاران و نمایندگان بخش‌های دولتی نظیر اداره گاز، برق، سازمان آب، بیمارستان هفتم تیر و بهداشت و درمان برگزار شد، حاضران به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار نسبت به مباحث در معضلات زیست محیطی منطقه 20 پرداختند.

انتهای پیام/2462/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول