اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

250 پیشنهاد الگوی کشت روی میز کمیسیون کشاورزی مجلس است

نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: 250 پیشنهاد الگوی کشت و مکانیزاسیون کردن کشاورزی روی میز کمیسیون کشاورزی مجلس است.

250 پیشنهاد الگوی کشت روی میز کمیسیون کشاورزی مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، محمد اسماعیل‌نیا در جمع کشاورزان و نخبگان کشاورزی شهرهای حوزه انتخابیه که در محل جهادکشاورزی بردسکن برگزار شد، اظهار کرد: کار بررسی این طرح‌ها با توجه به بررسی بودجه کشور آغاز شده است که معتقدیم، حماسه اقتصادی اهم آن در دل کشاورزی نهفته است.

وی افزود: مدیران شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن چنانچه طرح‌های اجرائی  آب و خاک را در مدت یک هفته ارائه نمایند، بعضی از طرح‌ها به عنوان پایلوت از این شهرستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: حماسه یعنی رو به جلو حرکت کردن و اینکه همگی دست در دست یکدیگر برای کشورمان تلاش کنیم، کشاورزی و دامپروری می‌تواند موتور محرکه اقتصاد کشور باشد.

نماینده مردم بردسکن در خانه ملت اظهار داشت: امسال پسته برای نخستین سال نقش پررنگی در بازار جهانی داشت و توانستیم بفهمیم بعد از نفت، صادرات کشاورزی می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره کنار کشیدن نفت از اقتصاد کشور گفت: چندین سال قبل می‌بایست خود را از نفت دور می‌کردیم که امید است با سرعت بخشیدن به این مهم در این راستا حرکت کنیم.

وی پسته، انار، زعفران و کشمش و بعضی اقلام دیگر ایران را صادراتی معرفی کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق روی صادرات این محصولات با تشویق صادرکنندگان سرعت بخشیم.

وی که سال‌ها در مجموعه کشاورزی استان و کشور خدمت داشته است اظهار کرد: تمام خاک و زمین‌های هر منطقه کشور باید دارای شناسنامه و استاندارد زمین مورد بررسی قرار گیرد و در این راستا مدل لازم تعریف شود.

وی در این جمع از ایجاد بانک نخبگان ،فارغ التحصیلان و کارآفرینان شهرهای کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد خبر داد.

وی گفت: ترویج تغذیه زمین‌های کشاورزی با کودهای محلی ورمی کمپوست مورد تاکید است و باید فرهنگ استفاده از کودهای عالی توسط کارشناسان کشاورزی با ارائه الگوهای کشت پیگیری جدی شود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورز کشور ما نباید ذلیل تنگناهای کشاورزی قرار گیرد و باید جایگاهی برای این قشر که بتواند نظر خود را بیان کند به وجود آید و تاثیرگذاری خود را در کشور و استان و شهرستان به عنوان یک صاحب نظر لحاظ کند.

وی اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی در کشور ایران است که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم کشور اول منطقه در زمینه‌های مختلف باشیم.

وی توجه به اجرای طرح‌های گلخانه‌ای را در منطقه مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: هر سرمایه‌گذار که سرمایه‌گذاری کند همه مسئولان شهرستان جهت هموار نمودن کار ایشان با سرعت پیگیر کار خواهند بود و این منطقه مستعد سرمایه‌گذاری در هر زمینه از جمله معادن، دامپروری و کشاورزی است.

اسماعیل‌نیا بانک‌ها را به سرعت کار بیشتر واداشت و از دانشگاهیان و فارغ‌التحصیلان خواست خود را برای کار حماسی آماده کنند و در صحنه باشند که امروز همه وظیفه خدمت و کمک به کشور را داریم.

انتهای پیام/70021/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول