اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان خبر داد

فعالیت 37 هزار واحد صنفی در زنجان

رئیس مجمع امور صنفی زنجان گفت: 37 هزار واحد صنفی در استان فعال است.

فعالیت 37 هزار واحد صنفی در زنجان

محمد کاوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 37 هزار واحد صنفی در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: مشکلات زیادی برای صنف‌های مختلف به وجود آمده است.

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی فعلی بسیاری از تولیدکنندگان کوچک استان در بخش صنوف تولیدی ضعیف شده‌اند، تصریح کرد: پایین بودن نقدینگی در این بخش سبب نابودی برخی از تولیدی‌های کوچک شده است.

*واحدهای تولیدی کوچک نیازمند حمایت هستند

وی با اشاره به اینکه با کمترین کمک دولت و دستور ویژه به بانک‌ها می‌توان کارگاه‌های تولیدی کوچک را دوباره زنده و پویا کرد، اضافه کرد: از جمله این کارگاه‌ها می‌توان به کارگاه‌های چاقو‌سازی، ملیله‌کاری و مسگری اشاره کرد.

کاوندی یادآور شد: با وام‌ها و تسهیلات کم‌بهره می‌توان واحدهای تولیدی کوچک را زنده نگه داشت و به اقتصاد و اشتغال‌زایی کشور کمک کرد.

وی با بیان اینکه قانون ارزش افزوده و مالیات‌های مستقیم مشکلاتی را برای اصناف ایجاد کرده است، ادامه داد: در حال حاضر وضعیت اقتصادی واحدهای صنفی کوچک مناسب نیست.

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان با تاکید بر اینکه پرداخت بیمه به مبلغ 140 هزار تومان برای واحدهای صنفی به صورت آزاد غیر‌ممکن شده است، اضافه کرد: با توجه به قوانین تامین اجتماعی، واحدهای صنفی دیگر توان استفاده از کارگران زیاد را ندارند.

وی یادآور شد: بیشتر تولیدی‌های کوچک و بازاریان استان زنجان کارگر اضافی را نگه نمی‌دارند.

انتهای پیام/73006/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول