اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

فرمان رهبری منطقی‌ترین روش در مصاف با جنگ اقتصادی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فرمان امسال مقام معظم رهبری منطقی‌ترین روش در مصاف با جنگ اقتصادی و فشارهای سیاسی دشمن است.

فرمان رهبری منطقی‌ترین روش در مصاف با جنگ اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با هوشیاری کامل تمام تحرکات را برای مردم و مسئولین تشریح کردند و با ارائه راهکارهای مناسب تأثیرگذاری تئوری‌های تخریبی سیاسی به‌ویژه اقتصاد غربی ـ آمریکایی را به حداقل ممکن می‌رسانند.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: سلسله هدفگذاری‌های مشخص و اعلام‌ شده آمریکا درباره ایران شامل این است که ایران باید در جامعه جهانی منزوی شود و امنیت آن روز به روز کمتر شود، باید در داخل ایران میان مردم و حکومت شکاف ایجاد شود و نارضایتی و اعتراضات امنیت نظام را به خطر اندازد، برنامه موشکی ـ هسته‌ای و منطقه‌ای ایران باید تعدیل شود، جلوی رشد الگوی ایران در منطقه گرفته شود، اجازه تسلط ایران به ابزارهای جدید قدرت در حوزه‌های نرم، نیمه سخت و سخت به ویژه حوزه‌های دانش و فناوری داده نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: شعار سال جدید رهبری به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بهترین راهکار برای مقابله با اهداف دشمن است.

وی افزود: برای خنثی کردن توطئه‌های کوچک و بزرگ آمریکایی‌ها و همپیمانان او باید با همت مضاعف و کار مضاعف، جهاد اقتصادی و تولید ملی با حرکت‌های جهادگونه عموم ملت و دولت در عرصه‌ اقتصادی و حضور حماسی و گسترده و با نشاط مردم در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کرد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: شعار امسال پایبندی ملت به آرمان‌های امام و شهیدان و اصل ولایت فقیه را به نمایش خواهد گذاشت.

بدون تردید حضور حداکثری مردم در انتخابات یکی از مؤلفه‌های مهم تحقق حماسه سیاسی است

امام جمعه ایلام عنوان کرد: بدون تردید یکی از مؤلفه‌های مهم تحقق حماسه سیاسی در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حضور دیپلماسی قوی و منطقی در تحولات سیاسی ـ فرهنگی به‌ویژه منطقه خاورمیانه است.

لطفی تصریح کرد: امروز دوست و دشمن به این حقیقت اذعان دارند که هیچ مسئله‌ای بدون حضور ایران در منطقه امکان حل و فصل نهایی ندارد و این حاکی از جایگاه ممتاز و بالای ایران در منطقه و جهان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به سالگرد ارتحال ملکوتی استاد بزرگوار، مرجع عالیقدر و فقیه مجاهد حضرت آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی اشاره کرد و گفت: در حقیقت این مرجع عالیقدر از چهره‌های تابناک آسمان علم و فضیلت و از ارکان حوزه علمیه قم بود.

خطیب جمعه ایلام عنوان کرد: آیت‌الله فاضل لنکرانی از چهره‌های ماندگار و نماد شکوه مرجعیت شیعه در جهان معاصر است.

وی همچنین به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) از شخصیت‌هایی است که با رعایت اصول انسانی در زندگی خود از بهترین الگوها برای بشر امروزی به شمار می‌رود.

گرانی‌ها و وعده‌های تکراری مسئولان امر مردم ایلام را خسته کرده است

امام جمعه ایلام همچنین ضمن انتقاد شدید به گرانی‌ها، به عدم نظارت دستگاه‌های نظارتی در استان ایلام اشاره کرد و گفت: وعده‌های تکراری مسئولان امر در استان ایلام مردم را خسته کرده است.

لطفی تصریح کرد: متأسفانه در ایام نوروز شاهد کمبود شدید میوه و قیمت بالای آن از یک‌سو و تناقض‌گویی مسئولان امر از سویی دیگر مردم را ناراحت کرده است.

نامزدهای رد صلاحیت شده موضوع را از طریق قانون پیگیری کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین به همه داوطلبان نمایندگی مجلس در ایلام تذکر داد که نسبت به مراعات قانون انتخابات دقت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: رعایت اخلاق انتخابات و عدم تخریب دیگران از مهم‌ترین نکاتی است که باید در دستور کار همه داوطلبان نمایندگی مجلس در ایلام قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در خصوص عدم احراز صلاحیت‌ها نیز به کسی از جمله اینجانب مراجعه نشود.

وی ادامه داد: افراد رد صلاحیت شده باید از طریق قانون برای تأیید صلاحیت خود اقدام کنند و بر اساس قانون رد و یا تأیید داوطلبان بر عهده هیئت نظارت و شورای نگهبان است.

انتهای پیام/2246/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول