اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

برنامه‌ریزی دقیق حماسه اقتصادی وظیفه مسئولان است

امام جمعه لاهیجان گفت: مردم حماسه سیاسی را با حضوری گسترده در انتخابات خرداد رقم می‌زنند و برنامه‌ریزی حماسه اقتصادی نیز وظیفه مسئولان است.

برنامه‌ریزی دقیق حماسه اقتصادی وظیفه مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به اهمیت ولایت در اسلام، اظهار کرد: طبق روایات، هیچ عملی بدون ولایت قبول نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در عالم برزخ ولایت به کمک انسان می‌آید، افزود: امام صادق (ع) فرمود هرگاه بنده مؤمنى مى‏میرد، شش صورت به همراه او وارد قبرش مى‏شود که داراى نورانیت و بوى خوش و پاکیزگی هستند و از همه‌زیباتر نور ولایت است.

خطیب جمعه لاهیجان درباره وظیفه انسان نسبت به ولایت، اذعان کرد: امام‌شناسی بر تمام شیعیان واجب و لازم است.

وی با تصریح بر اینکه در زمینه شناخت امامان (ع) مشکل داریم، گفت: بیشتر جوانان ما شناختشان نسبت به ولایت بسیار ضعیف است و باید جوانان شیعه به قدری نسبت به ائمه (ع) معرفت داشته باشند که بتوانند برای دفاع از ولایت از قرآن کریم استدلال کنند.

صرفی‌پور یکی از راه‌های معرفت امامان (ع) را توجه به زیارت جامعه کبیره دانست و تصریح کرد: اینکه امام عصر(عج) به سید موسوی رشتی می‌فرماید شما چرا جامعه نمی‌خوانید، نشانه اهمیت این زیارت به عنوان دایرة‌المعارف شیعه است.

وی تبعیت از امام و ولایت را موجب برطرف شدن مشکلات و جلوگیری از بسیاری ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و یادآور شد: باید مانند اهل بیت (ع) در تقوا و اخلاق حسنه باشیم.

امام جمعه لاهیجان ولایت را استکبارستیز خواند و تصریح کرد: ولایت عامل انقلاب اسلامی و قیام مظلومان است و ظالمان و ستم‌کاران از ولایت وحشت دارند و تمام تلاش خود را برای خاموش کردن نور ولایت به‌کار می‌گیرند اما موفق نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: همانگونه که مردم زمان علی (ع) توسط آن حضرت امتحان شدند اکنون نیز که دوران غیبت کبری است، شیعیان با اعتقاد به حضرت مهدی (عج) و تبعیت از ولایت فقیه امتحان می‌شوند و چه بسا عده زیادی در این امتحان مردود شوند.

صرفی‌پور به سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و متذکر شد: حضرت زهرا (س) مقامی بسیار رفیع دارد به طوری که تنها کسی بود که رسول خدا (ص) و سرآمد خلقت در عمر مبارک‌ خود دست ایشان را بوسیدند و آن حضرت (س) را بوییدند و فرمودند «من از فاطمه بوی بهشت را استشمام می‌کنم».

وی فاطمه (س) را شخصیتی بسیار بزرگوار خواند و خاطرنشان کرد: مقام این بانوی گرامی از تمام ائمه بالاتر بوده و ‌ام‌الائمه و نخستین شهید راه ولایت است.

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه در حضرت زهرا (س) یک ویژگی خاص وجود دارد، اذعان کرد: این ویژگی آن حضرت را به تمام معصومین و تمام شخصیت‌های‌ عظیم‌الشان بی‌نظیر کرده و مظهر ایثار و ولایت‌مداری است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) نخستین شخصیتی بود که برای دفاع از ولایت قیام کرد و به حمایت و دفاع از ولایت پرداخت، افزود: ایشان در این راه به شهادت رسیدند.

صرفی‌پور درباره نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، خاطرنشان کرد: این تحقق بخشی از نامگذاری سال 92 وظیفه مردم و بخشی دیگر وظیفه مسئولان است.

وی افزود: حماسه سیاسی وظیفه‌ای است که مردم خرداد امسال آن را انجام می‌دهند و با حضور در پای صندوق‌های رای این حماسه را خلق می‌کنند و قطعاً در انتخابات ریاست ‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستاها با حضور مردم حماسه‌ای جدید رقم می‌خورد.

خطیب جمعه لاهیجان وظیفه مسئولان در مقابل حماسه‌سازی مردم و راهپیمایی‌های مختلف را برنامه‌ریزی دقیق حماسه اقتصادی عنوان کرد و یادآور شد: ما باید در سال جدید شاهد دگرگون‌سازی در بخش اقتصاد و کاهش قیمت‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در بعد اقتصادی برنامه‌ریزی‌های مناسب برای تبدیل تهدیدات به فرصت‌های مهمی مانند توسعه صادرات غیر نفتی و کاهش وابستگی دولت به درآمدهای نفتی و خودکفایی کشور در زمینه‌هایی که در آن دچار مشکل بودیم، ضروری است.

صرفی‌پور مراقبت در تایید کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا را مورد تاکید مسئولان امر قرار داد و اذعان کرد: باید افراد متدین و خوش‌نام و کارآمد و دارای انگیزه خدمتگزاری به ملت تایید شوند و افرادی که دارای مفاسد اخلاقی هستند یا متدین نیستند و اهل نماز جمعه و جماعات و ولایت‌مدار نیستند و با روحانیت ارتباط ندارند تایید نشوند زیرا شوراهای متعهد و کارآمد موجب عمران شهر و روستا می‌شوند.

وی درباره پذیرش حوزه علمیه کشور تصریح کرد: حوزه علمیه کشور به 500 هزار روحانی نیاز دارد.

خطیب جمعه لاهیجان وظیفه روحانیت را هدایت و راهنمایی مردم به دین خدا و حفظ حراست از دین اسلام و مبارزه با انحرافات اعتقادی و اخلاقی و حمایت از محرومان و مبارزه با ظالمان دانست.

وی عنوان کرد: به برکت روحانیت است که اسلام و تشیع حفظ و بساط طاغوت‌ها برچیده شده است.

صرفی‌پور از پذیرش حوزه علمیه لاهیجان در سال جاری خبر داد و متذکر شد: جوانانی که تمایل دارند روحانی شوند و به اسلام و تشیع و اهل بیت و قرآن خدمت کنند می‌توانند برای ثبت نام به حوزه علمیه مراجعه کنند و والدین آنها نیز با استقبال از این کار مانع‌تراشی نکنند.

وی با اشاره به اینکه شراب در اسلام حرام است، از جوانان خواست از غذاهای مسموم پرهیز کرده و از ماهواره که دشمن قرآن و جمهوری اسلامی است، دوری کنند.

امام جمعه لاهیجان بلند کردن نمازگزار از جایی که نشسته است را موجب اشکال در نماز فردی که جایش می‌نشیند دانست و یادآور شد: امام صادق (ع) فرمود در زمان مهدی (عج) مردم از نور آفتاب و نور ماه بی‌نیاز می‌شوند و به نور امام اکتفا می‌کنند.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول