اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان در یادواره شهدای دانشجوی بیجار:

شعار حماسه سیاسی و اقتصادی دربرگیرنده شعارهای 10 سال اخیر است

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان شعار امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی در بر گیرنده تمام شعارهای ده سال گذشته است.

شعار حماسه سیاسی و اقتصادی دربرگیرنده شعارهای 10 سال اخیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمزه‌علی علیخانی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم یادواره شهدای دانشجوی شهرستان بیجار که در آمفی تئاتر دانشگاه پیام‌نور این شهرستان با حضور فرماندار و فرمانده سپاه بیت‌المقدس و روسای ادارات و جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد، اظهار داشت: شهدا در راستای ارزش‌های دینی گام برداشتند و دین خود را نسبت به شهیدان و امام راحل ادا کردند.

وی بر ترویج سبک زندگی شهدا تأکید کرد و افزود:  ترویج راه و اندیشه‌ شهدای والامقام در جامعه امری ضروری و گسترش آن تکلیف بزرگی است که باید در انجام این مهم کوتاهی نکنیم.

علیخانی خاطرنشان کرد: شهدا سربازان حق و حقیقت در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که از شأن و منزلت خاصی برخوردار بوده و نیاز است توجه بیشتری به بسط راه و اهداف مقدس این یاوران رحمت صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه یاد خون شهدا و ایثارگران باید همیشه گرامی داشته و بر لزوم ترویج  فرهنگ شهادت و ایثار در بین جوانان و دانشجویان تأکید و تصریح کرد: هیچ جنگی در تاریخ تا این اندازه همت، ایثار، شهادت‌طلبی و رشادت مانند دفاع مقدس به خود ندیده است و امیدوار هستیم جوانان و دانشجویان در راستای دفاع از ولایت و راه خون شهدا  و دفاع از اهداف انقلاب قدم برداریم.

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان با یادآوری رشادت‌های شهدای دانشجو گفت: شهدایی که از پایگاه علم و دانش در عرصه کسب معلومات همه را با جهاد آمیخته و به شهادت در راه خدا لبیک گفتند.

وی بیان داشت: شهید نجات الهی‌ها، شهید عرب‌زاده‌ها و شهید رحمانی‌ها و دیگر شهدای عرصه علم و دانش با گام نهادن در این عرصه در نهایت افتخار و خلوص و سرافرازی به ملاقات خدا شتافتند.

علیخانی تصریح کرد: ملت ایران که همواره شهادت برای آن‌ها افتخار و سعادت است پیروز در تمامی میادین خواهد بود.

وی با اشاره به وصیت‌نامه شهیدان و اهمیت مطالعه آن توسط جوانان افزود: عمل به وصیت شهدای گرانقدر مایه پیشرفت و موفقیت جامعه از همه حیث خواهد شد زیرا دریایی از علم و معرفت در این وصایا نهفته است.

وی اضافه کرد: شهدای دانشجو و دیگر شهدای انقلاب اسلامی در نهایت اختیار گام در راه پر مشقت گذاشتند و برای یاری رساندن به دین خدا و پایداری ایران اسلامی و انقلاب با برکتش به دعوت و فرمان امام راحل لبیک گفتند.

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: شهدای اسلام ناظر بر اعمال و کردار ما هستند و بر ما واجب است که مراقب افعال و کردار خود باشیم تا شهدا از ما راضی بوده و روز قیامت در پیشگاه باری تعالی شفیع و ناجی ما باشند.

وی در ادامه به نامگذاری امسال از جانب مقام معظم رهبری به سال حماسه اقتصادی و سیاسی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال‌های متمادی معظم‌له سال‌ها را بر محوریت اقتصاد نامگذاری کردند که در این زمینه قدم‌های موثری برداشته شده است که به نظر کافی و جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه انتخاب شعار امسال هوشمندانه انتخاب شده است خاطرنشان کرد: شعار امسال به نام حماسه سیاسی و  اقتصادی در بر گیرنده تمام شعارهای ده سال گذشته است و به گونه‌ای انتخاب شده که به تلاش تمام گروه‌ها و مسئولین کشور نیاز دارد تا با حضور در تمام عرصه‌ها حماسه‌آفرینی کنند.

علیخانی افزود: باید با جهاد در سال 92 وارد شده و پیچ خطرناکی که رهبر فرمودند به یاری شهدا و خداوند گام برداشته که اگر از این پیچ رد شویم دشمنان نظام باز هم ناکام از رسیدن به اهدافشان خواند شد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه استقلال و آزادی ملت ایران و وابسته نبودن به دول شرق و غرب و سر تعظیم فرود نیاوردن به تحریم‌ها و رجزخوانی‌های دشمنان از بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی و پاسداشتی برای خون شهدا است.

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان اذعان کرد: بزرگترین کار حماسی امسال انتخابات شوراها و ریاست جمهوری و شرکت حداکثری مردم شریف و ولایت‌مدار  ایران به دور از هرگونه حب و بغض و حزب‌گرایی و جناح‌گرایی‌ها و حضور پای صندوق‌های رأی است.

علیخانی با بیان اینکه به تعداد عمر انقلاب اسلامی در کشور انتخابات برگزار شده است اظهار داشت: این حضور و انتخابات رفراندمی برای تأیید انقلاب و ولایت است و  هر اندازه شرکت مردم در انتخابات خرداد ماه با شکوه‌تر و با شور و اشتیاق بیشتری باشد مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام مقدسمان خواهد بود.

وی اضافه کرد: با سرلوحه قرار دادن زندگی شهدای انقلاب اسلامی و اجرای منویات و فرامین رهبری و با ولایت‌محوری و دین‌مداری در انتخابات سال آینده ارزنده‌ترین و باشکوه‌ترین حماسه را به همت مردم و مسئولان نظام در ایران اسلامی خلق خواهیم کرد.

در ادامه این همایش ایوب مرادی رئیس دانشگاه پیام‌نور کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدای انقلاب اسلامی از مکتب انبیا درس گرفته‌اند و از نظر پیشرفت علمی و آزادی و آزادگی مدیون خون و جهاد این بزرگمردان همیشه جاوید هستیم. 

وی افزود: بر ماست که در شناخت منزلت شهدا بکوشیم و معرفت به شهدا چراغی فرا روی ما در همه دوران زندگی است.

مرادی خاطرنشان کرد: اگر کسی می‌خواهد بهترین راه را برای زندگی و حیات خود انتخاب کند راه شهدا و سرلوحه قرار دادن شیوه زندگانی این بزرگان بلند مرتبه بهترین راه‌هاست.‌

وی در پایان خطاب به دانشجویان و جوانان گفت: آموختن علم معرفت شهدا را از آموختن هر علمی فراتر است و احترام بر اهداف شهدا، بر محترم شمردن اجساد شهیدان مقدم است و این از وظایف خطیر جوانان و مردم انقلابی ایران است.

انتهای پیام/79015/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول