اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در یزد:

مدیریت سیاست و اقتصاد کشور باید بر اساس عقلانیت باشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت سیاست و اقتصاد کشور باید براساس دانش‌محوری و عقلانیت باشد.

مدیریت سیاست و اقتصاد کشور باید بر اساس عقلانیت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد شامگاه پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام یحیی‌زاده در مسجد حظیره یزد با گرامیداشت یاد و خاطره این نماینده محبوب استان یزد اظهار داشت: یحیی‌زاده زندگی و سلوک مبتنی بر اخلاق‌ اسلامی داشت و مقید به آداب دین بود.

وی افزود: حجت‌الاسلام یحیی‌زاده تلاش می‌کرد دین‌مدار باشد و همواره درد مردم داشت، به همین دلیل بعد از سه دوره نمایندگی مردم شریف تفت و میبد، با این عظمت و بزرگی بر روی دستان پاک مردم با ایمان استان یزد تشییع شد.

ابوترابی‌فرد عنوان کرد: یحیی‌زاده محبوب مردم بود، چراکه همواره می‌کوشید عقلانیت و دین‌مداری را باهم در خود پرورش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مردم استان یزد همواره روند رو به کمال را طی می‌کنند و این به دلیل وجود بزرگانی همچون آیت‌الله خاتمی، آیت‌الله صدوقی، آیت‌الله اعرافی و دیگر بزرگان این دیار است.

ابوترابی‌فرد، یاد و خاطره شهید صدوقی را گرامی داشت و بیان کرد: شهید صدوقی، مجاهد فی سبیل‌الله، فقیه وارسته، سیاستمدار هوشمند و ولایت‌مدار بود و مجموعه‌ای از علوم و دانش را در خود داشت.

وی افزود: او هوی و هوس را مهار کرده بود و قدرتش پرورده شده معرفت بود.

ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برهه حساسی که ملت ایران در پیش‌رو دارند و بنا به گفته رهبری باید در آن حماسه بیافرینند، اظهار داشت: مدیریت سیاست و اقتصاد کشور باید براساس دانش‌محوری و عقلانیت باشد و چنین فردی باید برای اداره امور کشور انتخاب شود.

وی افزود: کشور ایران سرمایه‌های عظیم و تربیت شده در مکتب قرآن و انقلاب دارد و باید از این سرمایه‌ها به بهترین نحو استفاده شود.

ابوترابی‌فرد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد: نباید با تحریم‌ها و تهدیدها با اقتصاد شکننده مواجه شویم و اگر اقتصادی براساس عقلانیت و با استفاده از خرد جمعی داشته باشیم،‌ به قطب اقتصادی تبدیل می‌شویم.

وی تأکید کرد: همه تصمیم‌ها باید براساس خرد جمعی باشد و خرد جمعی به عنوان محور همه امور مدنظر قرار گیرد.

ابوترابی‌فرد، بزرگترین نماد خرد جمعی را مجلس شورای اسلامی دانست.

در این مراسم که با حضور استاندار، امام جمعه، نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان سایر شهرهای کشور در مجلس و اقشار مختلف مردم یزد برگزار شد، در رثای حضرت زهرای مرضیه (س) مرثیه‌سرایی و یاد و خاطره حجت‌الاسلام یحیی‌زاده گرامی داشته شد.

نظیر این مراسم عصر پنج‌شنبه در مصلای بزرگ میبد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول