اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باهنر در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی تشریح کرد

از رشد نقدینگی بالای 20 درصد تا رشد اقتصاد زیر 4 درصد دولت نهم و دهم

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با نقد و بررسی عملکرد دولت‌‌های نهم و دهم، گفت: رشد اقتصادی زیرچهاردرصد و رشد نقدینگی بالای 20 درصد بوده از جمله تبعات منفی در صحنه اقتصاد کشور بوده است.

از رشد نقدینگی بالای 20 درصد تا رشد اقتصاد زیر 4 درصد دولت نهم و دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدرضا باهنر دقایقی پیش در همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور در محل دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: ضریب انتخابات رابطه معناداری با ضریب امنیت ملی دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات 92 از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده چرا که دو انتخاب مهم همزمان برگزار می‌شود، گفت: انتخابات ریاست جمهوری 92 نشأت گرفته از تجربه سه دولت با مشی متفاوت برگزار می‌شود.

وی افزود: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای امسال در حرم مطهر رضوی باید در انتخابات تحلیل جامع، عادلانه و عالمانه داشته باشیم و با بهره‌گیری از نقاط قوه دولت‌های قبل و رفع نواقص کشور را اداره کنیم.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان با اشاره به نقاط قوت دولت نهم و دهم گفت: عدالت‌خواهی، ساده‌زیستی، شجاعت و اعلام مواضع در داخل کشور و در مجامع بین‌المللی و تلاش برای خدمت‌رسانی از نقاط قوت دولت فعلی به شمار می‌رود اما اگر نیمه خالی لیوان را نگاه کنیم به نقاط ناامید کننده‌ای می‌رسیم.

باهنر غفلت خرد جمعی و نداشتن برنامه جامع را یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های دولت نهم و دهم برشمرد و تصریح کرد: برای کشورداری نیازمند برنامه جامع هستیم تا بتوانیم انسجام و همگرایی را در سایه اعتدال محقق کنیم.

وی از نقاط ضعف دولت نهم و دهم در حوزه اقتصاد یاد کرد و ادامه داد: متأسفانه در حوزه اقتصاد دولت فعلی عملکرد ضعیفی داشته و به مسئله کارآفرینی، اشتغال پایدار و رشد تولید نگاه مطلوبی نداشته است.

باهنر با اشاره به پروژه مسکن مهر یادآور شد: مسکن مهر پروژه خوب و مطلوبی بوده اما اگر نگاه جدی به آن داشته باشیم نقاط ضعفی را می‌بینیم که از فواید آن به طور جدی کاسته است.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری تأکید کرد: بانک مسکن در حال حاضر 40 هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار بوده و همچنین یکی از اهداف مسکن مهر کنترل قیمت مسکن بوده و این در حالی است که امروز شاهد رشد دو برابر قیمت مسکن هستیم.

باهنر تصریح کرد: بلا، دامن‌گیر سیاست‌های پولی شده است و اگر برنامه توسعه کشور بر مبنای تعادل نباشد به نقاط ناامید کننده‌ای می‌رسیم.

وی از افزایش نقدینگی در دولت فعلی یاد کرد و اذعان داشت: دولت نهم در سال 84 با 70 هزار میلیارد تومان دولت را تحویل گرفته و امروز با 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی دولت را تحویل می‌دهد.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی زیر چهار درصد و رشد نقدینگی بالای 20 درصد بوده و این تناسب مضر و دارای تبعات منفی در صحنه اقتصاد کشور است.

باهنر با اشاره به برنامه توسعه و چشم‌انداز 20 ساله گفت: قرار است تا سال 1404 به رشدی در تمام ابعاد برسیم و این در حالی است که در دولت نهم و دهم فقط توجه جدی به حوزه علم و فناوری شده است و در حوزه اقتصاد با ضعف‌های بی‌شمار و مهمی روبه‌رو هستیم.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان متذکر شد: مدعی هستم قیمت متخصصین نفت از قیمت نفت بیشتر است؛ بزرگ‌ترین سرمایه کشور نیروی انسانی است که باید از این نیرو بهره‌وری درست و کامل صورت گیرد.

انتهای پیام/70023/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول