اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد:

زندگی حضرت ‌زهرا(س) در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد

فرماندار مشهد گفت: سبک زندگی حضرت فاطمه‌زهرا(س) در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی جامعه مورد توجه بانوان قرارگیرد.

زندگی حضرت ‌زهرا(س) در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان صبح امروز در دومین جلسه ستاد گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه‌زهرا(س)، هفته زن و روز مادر با اشاره به این سخن خداوند که اگر حضرت فاطمه‌زهرا(س) خلق نمی‌شد جهانی وجود نداشت، اظهار کرد: حضرت ‌زهرا(س) نهایتی دارد که با حضور منجی عالم بشریت حضرت صاحب‌الزمان بدان می‌رسد و اگر امام زمان(عج) نبود جهان نیز مفهومی نداشت.

وی ادامه داد: نقش حضرت فاطمه‌(س) در عرصه‌های مختلف زندگی دارای اهمیت فراوانی است و میلاد این حضرت فرصت مناسبی را برای جامعه فراهم می‌کند که بیشتر به این جایگاه در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و همچنین تربیت فرزندان توجه کنیم.

موحدیان گفت: ماحصل تمامی برنامه‌ها و اقداماتی که در هفته زن صورت می‌گیرد باید شناخت مناسب و بیشتر حضرت فاطمه‌(س) و سبک زندگی ایشان را به همراه داشته باشد.

فرماندار مشهد با اشاره به این سخن امام راحل که می‌فرمایند مرد از دامن زن به معراج می‌رسد، بیان کرد: نقش حضرت فاطمه‌زهرا(س) و اهمیت جایگاه بانوان در دین اسلام برجسته است و تمامی آحاد مردم و مسئولان باید به این مهم توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هفته زن از هفتم تا سیزده‌ اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز می‌شود، میلاد حضرت فاطمه‌زهرا(س) یازدهم اردیبهشت است که مصادف شده با روز کارگر که سبب می‌شود اقدامات گسترده‌تری در این زمینه انجام شود.

موحدیان عنوان کرد: در این راستا باید به نقش اقتصادی کارگران در جامعه با توجه به شعار سال که حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است توجه خاص و ویژه‌ای شود.

فرماندار مشهد با اشاره به همایشی که در روز ولادت حضرت زهرا(س) در تمامی ادارات برگزار می‌شود، افزود: در این هفته از مادران و همسران شهدا، ایثارگران و جانبازان و همچنین بانوان برتر مشهد در تمامی عرصه‌ها به ویژه بانوان کارگر تقدیر می‌شود.

وی در ادامه گفت: در راستای احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفتار و سخنان ائمه اطهار(ع) در رابطه با مقام بانوان و مادران در تمامی سربرگ‌های نامه‌های اداری و همچنین بیلبوردهای سطح مشهد و تابلوهای اعلانات ادارات برای عموم مردم قرار داده می‌شود.

موحدیان اظهار کرد: موضوعات برنامه‌هایی که در سطح مشهد در هفته زن برگزار می‌شود شامل بصیرت افزایی، نقش بانوان در بیداری اسلامی، عفاف و حجاب و همچنین زندگی در شرایط سخت اقتصاد مقاومتی است.

فرماندار مشهد ادامه داد: ستاد گرامیداشت هفته زن و میلاد حضرت فاطمه‌زهرا(س) از هشت کمیته فرهنگی، پژوهشی، تشکل‌های مردمی، ایثارگری، ورزش و جوانان، اطلاع‌رسانی، تبلیغات و ارزیابی و نظارت تشکیل شده است.

وی ابراز کرد: در تمامی جلسات ستاد گرامیداشت هفته زن تاکید شده مقام زن و ولایت‌مداری بانوان مورد توجه قرار گیرد و شهرداری به عنوان عضو کمیته فرهنگی در این راستا باید اقدامات بسیاری را برای چهره شهر انجام دهد.

موحدیان خاطرنشان کرد: در این هفته بانوان برتر مشهد از طریق صدا و سیما معرفی می‌شوند، بانوانی که در تمامی عرصه‌های دینی، فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و عفاف و حجاب نمونه باشند.

فرماندار مشهد تاکید کرد: اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما و بیلبوردهای سطح شهر برای آگاهی عموم مردم انجام می‌شود و تمامی آحاد مردم می‌توانند در برنامه‌های فرهنگی و تفریحی این هفته شرکت کنند.

انتهای پیام/70018صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول