اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حماسه‌سازی مردم در نبرد سیاسی و اقتصادی

تجربه سال‌های پس از انقلاب نشان داده که مردم در بدترین شرایط هیچگاه دست از حمایت نظام نکشیدند و این بار نیز حضورشان حماسه‌ساز خواهد بود.

حماسه‌سازی مردم در نبرد سیاسی و اقتصادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری همت مضاعف برای اصلاح الگوی مصرف و کار مضاعف برای جهاد اقتصادی نیاز است تا بتوان تولید ملی را با به کارگیری از ظرفیت و توانمندی سرمایه ایرانی برای حمایت از کار و کارگر به کار بست تا با پیشرفت جمهوری اسلامی و عدالت‌محوری در جامعه، جهاد سیاسی و جهاد اقتصادی به راه انداخت.

شاید تفسیر شعارهای رهبر معظم انقلاب از سال 88 تاکنون چندان سخت نباشد ولی با نگاه عمیق به مفاهیم پرمعنای شعارهای هر سال درمی‌یابیم که رهبر انقلاب با دوراندیشی و پیش‌بینی تحولات سیاسی و اقتصادی جهان به ویژه در کشورمان، هر سال را به شعار جدید نامگذاری کردند و هر یک از آن محور اصلی پیشرفت و نقشه راه کشور است.

با مطالعه شعارهای نیم دهه گذشته در می‌یابیم که تمام دغدغه‌های رهبری به محور جلوگیری از مصرف‌گرایی، خروج از واردات بی‌رویه، توسعه کسب و کار و اتکا به نیروی و تولید داخلی، توجه به وضع اقتصادی کشور و معیشت مردم و روشن کردن افکار عمومی از اوضاع سیاسی داخلی و خارجی است.

به گونه‌ای که سال 88 را اصلاح الگوی مصرف، سال 89 را همت مضاعف و کار مضاعف، سال 90 جهاد اقتصادی، سال 91 تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و سال 92 را حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند.

وقتی به عقبه شعار هر سال نگاه می‌اندازیم از درهم‌تنیدگی و تار و پود به هم‌بافته شعارها به این نتیجه خواهیم رسید که بیشترین نگاه مقام معظم رهبری به توجه همه جانبه به بحث اقتصادی معطوف شده است.

حسین جفری میدانسر مدرس دانشگاه و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: مهمترین برداشت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب می‌تواند این باشد که پس از گذشت بیش از 34 سال از عمر انقلاب، نظام جمهوری اسلامی توانسته از دسیسه و توطئه دشمنان، جنگ هشت ساله، ترور شخصیت‌ها و دانشمندان، فشارهای سیاسی و اقتصادی، تحریم‌های همه جانبه، پلمب تأسیسات و کارشکنی در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و دیگر حربه‌ها سربلند بیرون آید.

وی گفت: امروز به جایی رسیده است که توانمندی روزافزون خود در زمینه‌های علمی، فناوری، نظامی ثابت کند تا آنجا که دشمنان قسم خورده را سرگردان در تفکرات واهی و کج‌اندیشی قرار داده است.

میدانسر خاطرنشان کرد: توانمندی اقتصادی و توجه به معیشت مردم یکی از آرمان‌های نظام و انقلاب است که در دهه چهارم مدتی است نگاه پرچم‌دار نظام جمهوری اسلامی به آن معطوف شده است.

وی اضافه کرد: شاید اگر شعارهای هرسال با جدیت دنبال می‌شد امروز در برابر تحریم‌های همه جانبه و ناجوانمردانه، فشار کمتری به کشور وارد و دستیابی به تمدن‌سازى نوین اسلامى آسان‌تر می‌شد.

این استاد دانشگاه افزود: هرچند برای رسیدن به اهداف بزرگ براساس سند چشم‌انداز، مسائل پیش‌بینی نشده، زمان نیل به آن را طولانی‌تر خواهد کرد. ولی در برخی از مسائل علاوه بر کارشکنی‌های خارجی متأسفانه سهل انگاری‌های داخلی نیز به جای اینکه نظام را به آرمان‌هایش نزدیک‌تر کند، دشمن را به اهداف خصمانه‌شان نزدیک‌تر می‌کند.

میدانسر بیان کرد: به جرأت می‌توان گفت که موفقیت ایران در عرصه اقتصادی گامی برای توانمندی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی است و این یعنی لرزیدن چهارستون دشمن در این جا با مشخص کردن محکم مواضع خود باید بگوئیم که مردم با تمام فشارهای اقتصادی که متحمل شدند همچنان پای انقلاب‌شان ایستاده‌اند و با وجود انتقاد از وضع معیشتی، همچنان به نظام اسلامی اعتقاد راسخ دارند.

انتهای پیام/2296/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول