اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان:

فرهنگ کار و تولید در همدان ضعیف است / برنامه‌های بسیج سازندگی اقتصادمحور است

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با بیان اینکه فرهنگ کار و تولید در استان ضعیف است، گفت:‌ برنامه‌های بسیج سازندگی در راستای تقویت تولید ملی و فعال کردن ظرفیت‌های پنهان تولید بوده و اقتصاد محور است.

فرهنگ کار و تولید در همدان ضعیف است / برنامه‌های بسیج سازندگی اقتصادمحور است

شهرام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه از عرصه‌های مهم بسیج سازندگی عرصه عمران و آبادانی روستاها است، اظهار کرد:‌ در این راستا طی سال گذشته ساماندهی گلزار شهدای 39 روستا، هفت مورد تکمیل، تعمیر و تجهیز مساجد و 11 مورد ساخت خانه بهداشت روستایی صورت گرفت.

وی افزود: از دیگر عرصه‌های فعالیت ما مدارس علمیه استان بوده که در 9 شهرستان 9 پروژه در دست اجرا داشتیم و در ساخت و بازسازی حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها کمک کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان با اشاره به ساخت پنج مورد خانه عالم در روستاها گفت:‌ دو مورد تعریض و آسفالت راه روستایی نیز توسط بسیج سازندگی انجام شد.

وی با اشاره به حضور بسیج سازندگی همدان در آذربایجان شرقی بیان داشت: بازسازی دو روستا از شهرستان اهر توسط بسیج سازندگی همدان صورت گرفت که 20 آذر ماه سال 91 این پروژه تحویل روستاییان شد.

صادقی ابراز داشت: ایجاد نمازخانه در مدارس استان از دیگر عرصه‌های فعالیت بسیج سازندگی بود که چهار مورد نمازخانه و یک مورد نیز مدرسه استثنایی در شهر قهاوند ایجاد شد.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد:‌ در هر عرصه‌ای که مربوط به خدمات‌رسانی باشد بسیج پیشتاز و پیشگام است و وظیفه ما به عنوان خادمان مردم و محرومان و مستضعفان خدمات‌رسانی به مردم است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان اضافه کرد:‌ بسیج سازندگی به عنوان هماهنگ‌کننده و ستاد اجرایی این برنامه‌ها است و کار اصلی توسط بسیجیان، جوانان، دانش‌آموزان و... انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های امسال گفت:‌ برنامه‌های ما برای سال جاری اقتصادمحور بوده و در این راستا نیز دبیرخانه اقتصاد مقاومتی مباحث اقتصادی را پیگیری می‌کند.

صادقی یادآور شد: یکی از وظایف این دبیرخانه تبلیغ و تبیین و روشنگری در زمینه اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه بحث‌های روشنگری و فرهنگسازی خوبی صورت گرفته است.

* فرهنگ کار در همدان تقویت شود

به گفته وی بسیج سازندگی طی امسال چند عرصه عملی پیش‌بینی کرده تا با ورود به این عرصه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید گام بردارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همدان افزود:‌ یکی از عرصه‌های پیش‌بینی شده عرصه شیلات و تولید ماهی است که هدفگذاری شده در سال جاری ایجاد 250 حوضچه بتنی پرورش ماهی هر یک به مساحت 100 مترمربع در پایین دست چاه‌های کشاورزی در سطح استان است.

وی با اشاره به تولید مرغ بومی و تخم‌مرغ محلی تصریح کرد:‌ بسیج سازندگی با توزیع دستگاه‌های کوچک جوجه‌کشی خانگی در این زمینه نیز برای تأمین نیاز جامعه هدفگذاری کرده است.

صادقی تأکید کرد: تبیین و ترویج این عرصه نیز می‌تواند جایگزین خوبی در شرایط بحران و تحریم‌ها باشد.

وی ادامه داد: 50 کارگاه پرورش قارچ خوراکی به عنوان کارگاه‌های خانگی پیش‌بینی شده که در این عرصه‌ها به متقاضیان تسهیلات ارائه می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی همدان با بیان اینکه برنامه‌های سال جاری بسیج سازندگی در راستای تقویت تولید ملی و فعال کردن ظرفیت‌های پنهان تولید است، گفت: از دیگر برنامه‌های ما فعالیت در عرصه کارگاه و واحدهای کوچک گلخانه‌ای، دام سبک، تولید عسل، زعفران، توسعه صنایع دستی و کارگاه‌های فرآوری میوه‌جات و سبزیجات است.

وی با اشاره به ایجاد 100 واحد قالی‌بافی بیان داشت:‌ برای اینکه محصولات تولید شده عرضه شود و به فروش برسد تشکیل 10 تعاونی نیز در دست اقدام است.

صادقی در پایان سخنانش با اشاره به ضعیف بودن فرهنگ کار و تولید در استان خاطرنشان کرد: باید فرهنگ تولید در استان تقویت شود که این امر همکاری سازمان‌های مختلف را می‌طلبد و برای حل این مسئله باید مسئولان ادارات و سازمان‌ها زمینه را برای کارهای تولیدی فراهم کنند.

انتهای پیام/89006/30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول