اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

۱/ پورمحمدی در مشهد:

نظام تصمیم‌گیری کشور باید به اتاق شیشه‌ای برود/ برنامه‌های اقتصادی‌ام را منتشر می‌کنم

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: با گردش اطلاعات شفاف بخش بزرگی از فساد کنترل می‌شود به همین دلیل نظام اداری و تصمیم‌گیری کشور باید به درون اتاق شیشه‌ای برود.

نظام تصمیم‌گیری کشور باید به اتاق شیشه‌ای برود/ برنامه‌های اقتصادی‌ام را منتشر می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دقایقی پیش در همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور که در محل دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی اظهار کرد: حماسه حکایت از این می‌کند که شرایط مهم و حساسی را پیش رو داریم و نیازمند یک حرکت قوی، سازمان یافته و جهادی هستیم؛ در سال گذشته نیز حضرت آقا فرمودند که در پیچ تاریخی قرار داریم که باید در سال جاری در این راستا با دو بال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

وی افزود: حماسه نیاز امروز کشور است و زمانی که رهبر معظم انقلاب این شعار را فرمودند قصد داشتم که بگویم می‌توان حماسه سیاسی و اقتصادی در کشور خلق کرد همانطور که در سال گذشته شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را طرح کردم و می‌خواستم بگویم که می‌توان از تولید ملی پیش از پیش حمایت کرد در حالی که به این شعار عمل نکردیم و امروز به خاطر پیروی نکردن و دقت نکردن ناکامی‌های زیادی گریبانگیر ما شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه برای خلق حماسه سیاسی باید مردم مشارکت بالایی در انتخابات داشته باشند خاطرنشان کرد: این حماسه سیاسی با انتخاب یک نفر برجسته، صاحب برنامه، توانمند، با تیم قوی و عزم جدی و منتظم به قانون و برنامه و فسادگریز و فردی اصلح اتفاق می‌افتد و مطمئناً گام اول حماسه سیاسی انتخاب این اصلح با مشارکت حداکثری ملت ایران خواهد بود؛ گام دوم حماسه اقتصادی است که در آن بُعد هم باید ملت ایران مشارکت بالایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه حماسه بدون حضور گسترده و توانمند و مبلغ حماسه یعنی جوانان شکل نمی‌گیرد، تصریح کرد: امروز جوانان ما صاحب یک اندیشه خوب بوده و جامعه نخبگی خوبی را تشکیل داده‌اند و بنابراین باید تفکر، توان، تلاش و دانش این جوانان را در خدمت این تفکر حماسی قرار دهیم.

* دولت نهم و دهم شعارهای آرمان‌های انقلاب را مطرح کرد ولی نتوانست حفظ کند

حجت‌الاسلام پورمحمدی در ادامه با اشاره به نقاط قوت دولت احمدی‌نژاد اذعان داشت: مطرح کردن شعارهای آرمان‌های انقلاب از نقاط قوت این دولت بود که البته نتوانست آن را حفظ کند ولی به هر حال توانست مد جدید آرمانگرایی و نگاه‌ به شعارهای امام و انقلاب را در کشور ایجاد کند قطعاً موفقیت دولت آینده در این است که در این مسیر حرکت کرده و پایبندی و التزام خود را تا پایان حفظ کند.

به گفته وی، رویکرد نگاه ویژه به مناطق محروم، تغییر بافت نظام مدیریتی و چرخش مدیریتی کشور و سفرهای استانی از دیگر نقاط قوت دولت احمدی‌نژاد محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله امروز کشور اقتصاد بوده و نقطه کانونی عبور از مشکلات نیز اقتصاد است، یادآور شد: اقتصاد کشور امروز دچار دو عارضه جدی رکود و تورم است چرا که افزایش نقدینگی منجر به گرانی و رکود منجر به کاهش اشتغال شده است.

* تولید، موتور رکودشکنی در کشور است

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با بیان اینکه با تولید و افزایش اشتغال و جذب سرمایه می‌توان رکود را از بین برده و تورم را کاهش داد، تصریح کرد: بنده تنها مسئولی هستم که بدون استثناء با تمام فعالان اقتصادی در تمام حوزه‌ها در سطح کشور جلسه داشتم.

وی افزود: در همین راستا سعی کردیم تمام مشکلات اقتصادی کشور را به صورت ریز بررسی کنیم؛ ظرف دو، سه روز آینده برنامه اقتصادی خود را که نزدیک به شش ماه زمان برده است، منتشر می‌کنم.

وی با بیان اینکه سیاست‌های ما باید روی تولید متمرکز باشد، گفت: اولین گام اصلاح زیرساخت‌ها تولید است در حال حاضر متأسفانه بوروکراسی اداری بسیار سخت است به گونه‌ای که یک تولیدکننده برای دریافت مجوز و تسهیلات اداری باید از هفت‌خوان عبور کند در حالی که این تولید را مشکل و پرهزینه کرده و رقابتی کردن را از آن گرفته است.

* اصلاح نظام اداری - مالی نیاز امروز کشور است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با تأکید بر اصلاح نظام بانکی در دولت یازدهم گفت: در صورت رأی آوردن قطعاً نظام بانکی، نظام اداری، نظام مالیاتی، نظام گمرکی کشور را اصلاح می‌کنم، متأسفانه از زمان دولت آقای هاشمی تا امروز شعار اصلاح نظام بانکی را سر داده‌ایم ولی هنوز کاری انجام نشده است.

وی ادامه داد: در زمان پرونده فساد 3 هزار میلیاردی به بانک مرکزی گفتیم که گزارش بدهد در حالی که به ما پاسخ داد اطلاعات لازم را ندارم و کمی زمان می‌برد؛ جای این سئوال باقی است که چطور با ال‌سی جعلی 3 هزار میلیارد بین بانک‌های کشور انتقال داده شده ولی بانک مرکزی در جریان قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه اگر مبارزه با فساد در کشور شکل نگیرد تولید زمین‌گیر خواهد شد، تصریح کرد: قطعاً موفقیت اقتصادی به بازسازی نظام اداری - مالی کشور نیاز دارد.

* آمده‌‌ام تا بداخلاقی‌ها را براندازم

حجت‌الاسلام پورمحمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به مهم‌ترین معضلات فرهنگی کشور اظهار کرد: امروز اعتماد، خوش‌بینی و امید و باورهایمان در کشور سست شده است، امروز عارضه اخلاق زیرساخت تحولات فرهنگی را آسیب می‌زند.

وی تأکید کرد: من آمده‌ام تا بداخلاقی‌ها را براندازم و یا کم کنم و در این راستا در ابتدای از خودم شروع می‌کنم؛ در حال حاضر به ستادهای خود گفته‌ام رأی حلال می‌خواهم نه رأی تخریب و دروغ و رأی ماجراجویانه چرا که پیروزی قطعی ما این است که مسیر درست را ادامه دهیم و از طرفی با رأی حلال می‌توان فعالیت کرد.

* نظام اداری و تصمیم‌گیری کشور باید به درون اتاق شیشه‌ای برود

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با تأکید بر گردش شفاف اطلاعات در کشور متذکر شد: یک جامعه مثبت و نظام موفق زمانی اتفاق می‌افتد که گردش اطلاعاتی شفاف داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با گردش اطلاعاتی شفاف بخش بزرگی از فساد نیز در کشور کنترل می‌شود؛ نظام اداری و تصمیم‌گیری کشور باید به درون اتاق شیشه‌ای برود.

انتهای پیام/70003/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول